خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه روز مقاومت اسلامی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی گفت: پایداری مقاومت اسلامی و تقویت این جبهه معادلات منطقه را به نفع جهان اسلام تغییر داده است.

اوافزود: مهمترین راهکار در برابر تجاوز استکبار، صهیونیست‌ها و گروه‌های تروریستی تکفیری جریان مقاومت است.مذاکره زمانی موثر است که پشت آن یک مقاومت عظیم و شجاعانه وجود داشته باشد.

امام جمعه سبزوار ادامه داد: پیروزی ملت فلسطین در درگیری سه روزه اخیر حاصل جریان مقاومت است که پس از اینکه نوار غزه هدف حملات هوایی قرار گرفت، مقاومت فلسطین و جهاد اسلامی با موشک باران سرزمین‌های اشغالی این رژیم غاصب را وادار به آتش بس نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه بیان کرد: یک هزار فروند موشک از سوی جبهه مقاومت به سمت اراضی اشغالی شلیک شد که این موضوع شکست سنگینی برای آن‌ها بود. انتقال تکنولوژی موشکی و پهپادی مقاومت فلسطین چالش جدی برای رژیم صهیونیست‌ها تلقی می‌شود که رویای رژیم صهیونیستی را به باد داده است.

او با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نیز گفت: آزادگان مانند شیرانی دربند شجاعت و عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی را در شرایط سخت اسارت حفظ کردند.

خطبه های نمازجمعه تربت حیدریه

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت‌حیدریه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: کسانی که مدافع حرم بودند و از حرم اهل بیت (ع) دفاع و توطئه دشمنان را خنثی کردند و در این راه به شهادت رسیدند، مانند شهیدان همدانی و سلیمانی، یقینا از مصادیق بارز یاران مکتب امام حسین (ع) هستند.

او افزود: امروز اگر می‌بینیم در فلسطین و لبنان و یمن و سایر کشور‌های اسلامی، دشمن شکست می‌خورد همه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است که خودش از مکتب و نهضت عاشورا الهام گرفته است. گرامی داشت یاد و خاطره شهدا مورد تاکید است برای تحقق آن باید در مسیر شهدا که اخلاص، اسلام و دغدغه دینداری و مجاهدت در راه دین خداست، قدم برداشت.

به گفته وی، حرکت کنیم که شهیدان همدانی، حاج‌قاسم سلیمانی و حججی و سایر شهدای والامقام، مقام مخلصین را در این مسیر بدست آورده اند.

خطبه های نمازجمعه گناباد

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه گناباد گفت: حمایت از صنایع کوچک ضرورت توسعه اشتغال و کارآفرینی و کاهش معضل بیکاری است و مسئولان ذیربط و دولت سیزدهم فعالان این بخش را از طریق پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار بدهند.

او افزود: باید با حمایت مسوولان مربوطه و دولت سیزدهم، صنایع کوچک با توجه به نیاز به حجم سرمایه گذاری کمتر نسبت به سایر بخش‌های صنعتی به عنوان ضرورت کارآفرینی گسترش یابد.

وی بازاریابی محصولات را از مهمترین نیاز‌های توسعه صنایع کوچک ذکر کرد و ادامه داد: بازاریابی مکمل فعالیت‌های تولیدی این بخش است و اگر فعالان آن در این مساله موفق نباشند اقدامات و سرمایه گذاری‌های آنان اثر بخشی مطلوب را ندارد.

خطیب نماز جمعه گناباد سالروز یپروزی حزب الله لبنان بر علیه رژیم اشغالگر قدس در جنگ ۳۳ روزه را یادآور شد و گفت: حزب الله لبنان با توکل به خداوند و الگو گرفتن از قیام سید الشهدا (ع) و، برخورداری از روحیه بسیجی و جهادی در برابر ددمنشی و تجاوزگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کرده و به پیروزی رسید و تنها راه احقاق حق مردم مظلوم فلسطین و آزادی این کشور مقاومت است.

وی در تشریح دلایل تمایل دوباره غربی‌ها به ادامه مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: غربیان احساس کردند که هر اندازه این مذاکرات بیشتر به تاخیر بیفتد برتری و قدرت ایران در فناوری‌های هسته‌ای بیش از پیش افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام صادقی نسب بیان کرد: همچنین بدنبال جنگ اوکراین و روسیه و قطع کردن صادرات گاز از اوکراین به کشور‌های اروپایی و از طرفی احساس نیاز غربیان به ارسال گاز از ایران در آستانه پاییز و فصل سرما آن‌ها به دنبال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای هستند تا به اهداف خود برسند.

امام جمعه گناباد تاکید کرد: ولی مهمترین شرط ایران در مذاکرات هسته‌ای تغهد طرف‌های مذاکره کننده به رعایت حق مسلم کشور ما در مذاکرات و رفع و غیر قابل برگشت بودن اعمال این تحریم‌ها بر علیه کشورمان است.

نماز گزاران گنابادی بعد از اقامه نماز جمعه در حمایت از مردم فلسطین با سردادن شعارهایی، سیاست‌های استکباری رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار