فعلا خدمت رایگان به افراد در بخش دولتی عملی می‌شود/ داروی بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و فعلا خدمت رایگان به افراد در بخش دولتی است و در آینده پوشش هزینه در بخش سرپایی خصوصی انجام می‌شود.

محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت با توجه به تکالیف قانونی به خصوص و محدودیت منابع کارمهمی در زمینه تامین سلامت جامعه و به ویژه افراد کم برخوردار دارد و با این وجود سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گفته وی افراد تحت پوشش بهزیستی، اتباع خارجی، خانواده زندانیان، کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه هستند.

او افزود: اقدامات بیمه سلامت با ۲۰ هزار میلیارد تومان کم‌تر از بودجه مصوب به پیش رفته است. تا کنون ۸۱۲ هزار نفر حاشیه شهر‌ها را پوشش بیمه‌ای قرار داده ایم. با منابع شش هزار میلیارد تومانی سه دهک پایین را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درآمده و در مجموع بیش از شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

او افزود: در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و فعلا خدمت رایگان به افراد در بخش دولتی است و در آینده پوشش هزینه در بخش سرپایی خصوصی نیز انجام می‌شود.

ناصحی گفت: در فاز اول ۲۷قلم داروی ضروری مانند دیابت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. هزینه‌های بستری افراد تحت پوشش کمیته امداد به صفر رسیده و در بخش سرپایی نیز ۱۵ درصد هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است.

ناصحی اضافه کرد: در داروخانه‌ها و خدمات فیزیوتراپی سقف را برداشته تا استفاده بهینه از طرح دارویار انجام شود. در نسخه نویسی الکترونیکی اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله ساماندهی ارز دارویی انجام شده استو

او گفت: تمام موسسات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی تا پایان خرداد ماه و نسخه‌های داروخانه تا تیرماه پرداخت شده است و ۱۸ ماه است که پرداختی‌ها به روز انجام می‌سود.

او گفت: صندوق بیماران خاص در مراحل پایانی خود قرار دارد و در آینده نزدیک توانبخشی و معلولان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.