وجود شش هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: اکنون ۶ هزار طرح نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد و تکمیل این طرح ها از اولویت مهم دولت سیزدهم در حوزه ورزش است.

اسماعیل احمدی در آیین معارفه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری که در مجتمع ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: تکمیل ۶ هزار طرح نیمه‌تمام ورزشی با روال عادی حدود ۵۰ سال به طول می‌کشد، اما در ۱۱ ماه گذشته تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در سراسر کشور معادل تعداد طرح‌های تکمیلی در ۹ سال پیش از آن بوده است.

وی افزود: می‌توان با استفاده از مشارکت‌های مردمی، سمن‌ها، تشکل‌های مردم‌نهاد در کنار تسهیل‌گری دولت و تخصیص و اولویت‌بندی اعتبارات گام‌های بزرگی در توسعه زیر ساخت‌های ورزشی و رفع محرومیت‌ها برداشت.

احمدی اضافه کرد: انقلاب ایران اسلامی یک انقلاب مردمی بوده است و تاریخ نشان داده هر جا از نیرو و توان مردمی استفاده شده است توانستیم گام‌های بزرگی برداریم و مسوولان می‌توانند بسیاری از مشکلات پیش روی ازدواج و اشتغال جوانان و ورزش را با مشارکت دادن مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد، سمن‌ها و تسهیل‌گری دولت را مرتفع کنند.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به ورزش استان در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل طرح‌های ورزشی اختصاص یافته است.

احمدی گفت: تکمیل طرح‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در دو سال آینده می‌تواند ظرفیت زیر ساخت‌های ورزشی این منطقه را ارتقا دهد و مشابه این تخصیص‌ها در بیشتر ۳۱ استانی که ردیس جمهور در ۱۱ ماه گذشته از آن‌ها بازدید داشته، انجام شده است و به زودی شاهد تکمیل بسیاری از طرح‌های ورزشی در سراسر کشور خواهیم بود.

وی بیان کرد: توجه به ورزش‌های همگانی، عشایری و روستایی از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان است و در کنار آن به ورزش قهرمانی نیز توجه خاص می‌شود و کسب شش مدال توسط یک شناگر در مسابقات کشور‌های اسلامی و کسب ۹ مدال از ۱۰ مدال رقابت‌های کشتی کشور‌های اسلامی که با نفرات گروه‌های دوم و سوم تیم ملی کشتی انجام شد، نشان از توجه وزارت ورزش به ورزش قهرمانی دارد.

احمدی یادآور شد: بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید استان که ۱۷۰ شهید ورزشکار نیز در بین آن‌ها هستند، مایه فخر و مباهات ورزش چهارمحال و بختیاری است و قهرمانان واقعی شهدایی هستند که مدالشان، پلاکشان بود.

برگزاری ۷۱ مسابقه کشوری و بین المللی ورزشی در چهارمحال و بختیاری

حمید کریمی مدیرکل سابق ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در طور ۴.۵ سال گذشته با وجود کرونا که موجب رخوت در جامعه ورزشی شد، ورزش استان در زمینه شاخصه‌های ارتقا ورزش در بین استان‌های کشور رتبه‌های دوم و سوم کشوری را کسب کرد و در زمینه جوانان نیز چهارمحال و بختیاری حایز رتبه پنجم شد.

وی افزود: استان به‌طور متوسط در هر سال پذیرای ۷۱ مسابقه کشوری و بین‌المللی بود و در طول دوران تصدی برای دنبال معرفی مزیت‌های ورزشی استان در زمینه‌های آب، برف و ارتفاع اقدام شد.

توجه به اشتغال و ازدواج جوانان برنامه اولویت دار سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری

موعود بنیانی‌فر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: عدالت‌محوری در بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش سرانه زیرساخت‌های ورزشی به صورت عادلانه در همه شهرستان‌ها استان از جمله اهدافی به شمار می‌رود که برای اجرای آن برنامه ریزی شده است.

وی افزود: وجود سرانه ورزشی ۱۰ سانتیمتر در شهرستان لردگان نشان می‌دهد حتی امکانات کم استان به‌صورت عادلانه توزیع نشده است که در این زمینه باید گام‌های جدی برداشته شود.

بنیادی فر اضافه کرد: رفع مشکلات جوانان از جمله توجه به اشتغال و ازدواج از جمله اولویت‌های برنامه کاری اداره کل ورزش و جوانان است و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و استانداری بدنبال عملیاتی کردن برنامه‌هایی در این زمینه هستم.

وی اظهار داشت: طرح اردو بام باید در شهرکرد عملیاتی شود و با فراهم شدن زیرساخت‌ها بتوانیم شهرکرد را به مرکز تمرینات تیم‌های ملی و باشگاهی داخلی و کشوری در ارتفاع تبدیل کنیم و علاوه بر خروج ارز زمینه برای جذب سرمایه را نیز فراهم کنیم.

در این آیین موعود بنیادی‌فر به عنوان سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری انتخاب و از زحمات حمید کریمی مدیرکل سابق قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.