حضور دانشگاه یزد در جمع دانشگاه‌های برتر جهان

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه یزد: دانشگاه یزد برای سومین بار در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

محمد علی حداد گفت: ۴۴ دانشگاه از ایران در جمع ۱۳۱۸ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند که دانشگاه یزد برای سومین بار در نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۲-۲۰۲۰ حضور یافت.

او گفت: لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را در ۲۰ شاخص و در قالب ۴ معیار کلی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

به گفته مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه یزد نظام رتبه‌بندی لایدن بر خلاف سایر نظام‌های رتبه‌بندی موجود در سطح دنیا، برای دانشگاه‌های حاضر در نظام خود رتبه‌ای واحد محاسبه نمی‌کند در حالی که دانشگاه‌ها در کلیه معیار‌ها و شاخص‌های موجود در نظام لایدن مورد رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

حداد می‌گوید: یکی از ویژگی‌های رتبه‌بندی لایدن این است که لایدن به دانشگاه‌های حاضر در رتبه بندی، رتبه کل که برگرفته از تاثیر کلیه شاخص‌ها و وزن‌های مرتبط با آن‌ها است، اختصاص نمی‌دهد و برای کلیه دانشگاه‌ها در این شاخص‌ها نمرات و رتبه‌ها را جداگانه محاسبه و منتشر می‌کند.

او گفت: مبنای ارزیابی این رتبه‌بندی برپایه داده‌های غیر خوداظهاری استوار است و بر اساس برونداد‌های پژوهشی ثبت شده در پایگاه استنادی WOS، مربوط به دوره چهار ساله منتهی به دو سال قبل از تاریخ رتبه‌بندی، ارزیابی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار