آلودگی شدید هوا در هرمزگان/ تداوم گردوغبار تا پایان هفته

توده شدید گردوغبار از دیشب استان هرمزگان را فرا گرفته است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه پایش هوای کشور، میزان شاخص کیفیت هوا در شهر بندرعباس اکنون (ساعت ۷ صبح) به ۲۴۳ میکروگرم رسیده است و هوای این شهر در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

آلودگی شدید هوا سبب کاهش میدان دید افقی در شهر بندرعباس شده است.

گردوغبار غلیظ که از دیشب آسمان هرمزگان را فرا گرفته سبب آلودگی شدید هوا و کاهش دید افقی در دیگر شهر‌های هرمزگان نیز شده است.

میزان شاخص آلودگی هوا ساعت ۷ صبح

آلودگی شدید هوا در هرمزگان/ هوای بندرعباس در شرایط بسیار ناسالم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وضعیت دید افقی (بر حسب متر) در ساعت ۷:۳۰ صبح

آلودگی شدید هوا در هرمزگان/ هوای بندرعباس در شرایط بسیار ناسالم

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای قلبی، تنفسی و آسم از رفت و آمد‌های غیرضروری خودداری کنند و فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با توجه به تاثیر توده گردوغباری از عرض‌های پایین و تداوم باد‌های ۱۲۰روزه در جنوب شرق کشور، هوای استان تا ظهر امروز غبارآلود است و طی ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد از میزان گردوغبار کاسته می‌شود، اما به تناوب تا روز‌های پایانی هفته جاری طی ساعاتی شاهد غبارآلود شدن آسمان خواهیم بود.

طی این مدت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است و سرعت باد در برخی مناطق دریایی استان به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها و کشتی‌های تجاری اتخاذ شود.

در ارتفاعات و برخی مناطق مستعد استان نیز طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.