۷ تن از کارمندان باتجربه رادیو و تلویزیون ملی در ولایت بلخ برکنار شدند

طالبان در طرح ارزیابی کارمندان رادیو و تلویزیون در ولایات افغانستان، برخی کارمندان سابقه‌دار را برکنار کرده‌ و نیروهای جدید را جایگزین می‌کنند.

منابع در رادیو و تلویزیون ملی ولایت بلخ می‌گویند که طالبان زیر نام ارزیابی کارمندان در ولایات، کارمندان سابقه‌دار که عمدتاً غیرپشتون هستند را برکنار کرده‌اند.

منابع در رادیو و تلویزیون ملی بلخ می‌گویند که دو تن به ‌شمول معاون طالبان برای رادیو و تلویزیون ملی، زیر نام ارزیابی کارمندان به ولایت‌ها سفر کرده و با اخذ امتحان، کارمندان با تجربه در مدیریت‌ها را برکنار و افراد وابسته به خودشان را به جای آنان مقرر می‌کنند.

به گفته منابع، هیأت طالبان پس از ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، بدخشان، تخار، کندز، بغلان و سمنگان، وارد ولایت بلخ شده و به ارزیابی کارمندان رادیو و تلویزیون ملی این ولایت پرداخته‌ است.

منابع می‌گویند که این هیأت پس از ارزیابی، هفت تن از کارمندان باتجربه که عمدتاً غیرپشتون هستند را برکنار کرده و قرار است هفت تن از افراد وابسته به طالبان جایگزین آنان شوند.

افراد برکنارشده رادیو و تلویزیون ملی بلخ شامل مدیر نشرات تلویزیون، مدیر نشرات رادیو، مدیر عمومی تکنیک، مدیر اداری، گوینده خبر و تهیه‌کننده برنامه‌ها هستند.

انتقادها از هیأت طالبان در حالی است که این هیأت قبلاً یک کارمند اجیر رادیو و تلویزیون ملی سمنگان را به حیث آمر این اداره تعیین کرده‌ است.

این هیأت اکنون برای ارزیابی کارمندان رادیو و تلویزیون ملی به ولایت‌های جوزجان، سرپل و فاریاب رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار