نوروزی:

بیش از ۲ هزار کودک ایجرودی به صورت رایگان غربالگری بینایی می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی ایجرود گفت:امسال بیش از ۲ هزار و ۳۰۰کودک ۳تا۶ساله درشهرستان ایجرود به صورت رایگان مورد غربال قرار می‌گیرند.

نوروزی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان ۳تا ۶ساله در ایجرود از تیرماه امسال در  دو شهر و بیش از ۷۰روستای این شهرستان آغاز شده است، گفت: امسال دو هزار و ۳۳۶ کودک ایجرودی که از این تعداد دو هزار و ۱۱۱کودک روستایی و ۲۲۵کودک نیز شهری هستند معاینه چشمی می‌شوند.

او افزود: در راستای اجرای این طرح هیچ مبلغی از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود و اگر کودکی نیازمند عینک و یا جراحی باشد که والدین او توان مالی برای انجام این کار را ندارند مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی ایجرود با اعلام اینکه این طرح با همکاری مرکز مثبت زندگی کد ۷۴۱۳تحت نظارت بهزیستی ایجرود اجرا می‌شود، ادامه داد: پارسال دو هزار و ۱۰۱ کودک در همین راستا مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۶۶کودک مشکوک و به اپتومتریست ارجاع داده شد و ۹کودک نیز عینک دریافت کردند.

نوروزی هدف از اجرای طرح غربالگری بینایی را شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی عنوان کرد و افزود: اگر کودکان در این سن طلایی مورد تشخیص و درمان قرار گیرند از خطر معلولیت بینایی در بزرگسالی نجات می‌یابند و خانواده‌ها بایستی به این امر توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.