راه اندازی اولین قطار کانتینری از مبداء قزاقستان به اروپا از طریق محور اینچه‌برون

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ از راه اندازی اولین قطار کانتینری از مبداء قزاقستان به اروپا از طریق محور اینچه‌برون خبر داد.

محسن اعتماد گفت: در دو سال اخیر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه راه‌آهن استان گلستان اجرا شده است.

او افزود: با دیپلماسی اقتصادی که دولت ومسئولان استان در پیش گرفته اند گره‌های کور تجاری با کشور‌های ترکمنستان و قزاقستان که سبب بروز مشکل برای صادرکنندگان و گمرک و راه‌آهن شده بود، باز شد.

اعتماد از راه اندازی اولین قطار کانتینری از مبداء قزاقستان به اروپا از طریق محور اینچه‌برون خبر داد و گفت: تعرفه حمل کانتینری با همکاری کشور‌های قزاقستان و ترکمنستان کاهش یافته و تجارت از این کریدور برای تجار و بازرگانان ارزان‌تر از محور‌های دیگر است.

او افزود: در گذشته ایستگاه اینچه برون افتتاح شده بود، اما فقط یک محوطه تخلیه و بارگیری بار به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر بود، اما اکنون ۵ محوطه تخلیه و بارگیری با مساحت حدود ۳۰ هزارمترمربع در آن ایجاد شده است.

اعتماد می‌گوید: در هفته دولت امسال ۱۱۲ میلیارد تومان طرح در حوزه ریلی داریم.

او گفت: احداث راه‌های دسترسی و مرکز تخلیه و بارگیری در مرکز لجستیک با ۲.۵ میلیارد تومان، احداث خط تخلیه و بارگیری و تعمیرات واگن با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار، برق‌رسانی به ایستگاه اینچه‌برون، بهسازی شبکه فاضلاب ایستگاه گرگان، سالن ورزشی شهدای مدافع حرم از جمله مهم‌ترین طرح‌های هفته دولت است.

اعتماد گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های اینچه‌برون ۸۰۰ میلیارد تومان در اعتبارات سفر رییس جمهور پیش بینی شده است که در حال تنظیم تفاهمنامه با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای اجرای آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.