گزارشی از برنامه مجله فوتبالی شبکه خبر

خط گیری فیفا از مافیای انتخابات فدراسیون فوتبال!

آشتیانی مدعی شد که پشت نامه فیفا به فدراسیون فوتبال، افرادی هستند که برای ورود به انتخابات با مخالفت مواجه شدند‌.

برنامه مجله فوتبالی شبکه خبر از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه آغاز شد. در ابتدای برنامه، نتایج مسابقات امروز لیگ برتر گفته شد. همچنین برنامه دیدار‌های فردا در یک گزارش خبری پخش شد. در مهمترین دیدار فردا تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان است.

امروز خبری مبنی بر فعال شدن مکانیزم تعلیق فدراسیون فوتبال از سوی فیفا مطرح شده است. فیفا یک هشدار جدی به فدراسیون فوتبال ایران به دلیل دخالت نهاد ثالث در امور فدراسیون فوتبال و مستقل نبودن این فدراسیون داده است. این هشدار در واکنش به مصاحبه های نمایندگان مجلس در خصوص پرونده ویلموتس و اجازه نداشتن خاطیان این پرونده برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح شده است. هند و السالوادور دیگر کشور‌های بودند که به تازگی این هشدار را دریافت کردند و سپس تعلیق شدند.

رئیسی کیا کارشناس حقوق روی خط برنامه آمد و در این خصوص گفت: این یک رویه است که رفتار فدراسیون‌های عضو را رصد می‌کند. به خصوص در زمان انتخابات فدراسیون ها، فیفا کاملا نظارت خواهد کرد. اساسنامه فدراسیون ما و مقررات فیفا، تایید کردند که مقررات هر کشور محفوظ و قابل اجراست؛ بنابراین فیفا و‌ای اف سی مشکلی با نهاد‌های نظارتی و قضاوتی هر کشور ندارند، اما حساسیت آن‌ها است که دخالتی رخ می‌دهد یا خیر. تذکر نمایندگان مجلس هم برای انتخاب یک فرد یا انتخاب نشدن فرد دیگری نبود. اگر فردی هنوز دستور قضایی برایش صادر نشده و فقط در مظن اتهام هستند و تذکر نمایندگان به آن‌ها باعث حساسیت مسئولان فیفا می‌شود. البته نمایندگان مجلس هم به دستگاه‌های قضایی و نظارتی تذکر دادند که پیگیر تخلفات باشند.

فدراسیون فوتبال ایران در آستانه تعلیق/واعظ آشتیانی:یک گروه خاص در ایران به فیفا خط دادند

امیررضا واعظ آشتیانی یکی از نامزد‌های ریاست فدراسیون فوتبال که البته تایید صلاحیت نشد هم روی خط آمد و در خصوص دخالت دولت در فدراسیون فوتبال گفت: ساعت پنج بعد از ظهر این خبر در یک خبرگزاری درج می‌شود و فدراسیون فوتبال پنج ساعت بعد این خبر را تایید کرد. چطور می‌شود یک خبرگزاری پنج ساعت قبل از فدراسیون فوتبال به این خبر دست پیدا می‌کند.   سپ پلاتر در گذشته در مظن اتهام بود و بعدا تبرئه شد، اما اجازه شرکت در انتخابات فیفا را پیدا نکرد. در کشور ما هم افرادی که در مظن اتهام هستند نباید اجازه شرکت در انتخابات را پیدا کنند.

به نظر من انتشار این خبر کاملا مشکوک بود و من مطمئنم در داخل کشور افرادی در یک جریان خاص بحث تعلیق را پیش کشیدند. این نامه تعلیق فدراسیون فوتبال ایران را معاون دبیر کل‌ای اف سی که یک ایرانی است امضا کرده است که کاملا مشکوک است. چرا باید این نامه توسط دبیر کل‌ای اف سی امضا نشود و معاونش که یک ایرانی است آن را امضا کند. افرادی در داخل کشور که می‌خواهند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند و با مخالفت دستگاه‌های نظارتی روبرو شدند، بحث تعلیق را مطرح کردند تا مانع ورودش به فدراسیون فوتبال نشوند. مگر می‌شود دستگاه‌های نظارتی به تخلفات واکنش نشان ندهند و به آن ورود نکنند؟ آن‌ها باید جلوی تخلفات را بگیرند. فیفا فقط می گوید  در عزل و نصب ها نباید دخالت صورت بگیرد. 

چند خبر کوتاه خارجی هم در انتهای برنامه پخش شد که بیشتر به نقل و انتقالات فوتبال اروپا اخنصاص داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
وقتی کارگر ایرانی سالانه شصت میلیون هم نمی گیره بازیکنان بی کیفیتی که پانزده بیست میلیارد تومن به جیب می زنن.. ما مردم خواستار تعلیق فوتبال هستیم. .. پول بیت مال رو خرج مردم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
دادگاه اگر به اتهام حیف میل پول بیت المال توسط آن خیر ندیده تاج ریخته بودن و حکم به دستگیری داده بود الان این بابا پشت پرده با این فدراسیون آسیاوفیفا دست به یکی نمیکردن چون آنها به نوعی پول مملکت را خوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
اصلا ما جام جهانی نخوایم کی رو باید ببینیم مگه ما در حد جام جهانی هستیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
این فوتبال لعنتی رو جمع کنید
بازیکن میلیاردی پول میگیره ،اندازه ایشی زاکی تو کارتن فوتبالیستها هم عرضه نداره ،
پول از ملت مفت خوری از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
تاج توی هر کشوری بود تا حالا تمام اموالش رو ازش گرفته بودند و زندانی شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
تو مملکت ما هر کجا دست بزاری پراز مافیا است چطور انتظار داریم این مملکت درست شدنی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
سربه سر تاج نگذارید کینه و تسویه حساب بگذارید بعد رئیس شدنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
تنها جای که دخالت نکرده نهادهای نظارتی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
شما حریف تاج نمیشد بیخودی فوتبالم تعلیق میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
با تاج سر شاخ نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
حق با فیفاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
کدوم نهاد نظارتی تا حالا دخالتی داشته بیشتر نهادی دیگر دخالت کردند
آخرین اخبار