بازگشت اتحادیه اروپا به استفاده از زغال سنگ

درپی بحران انرژی، اتحادیه اروپا در تلاش برای برآوردن نیاز‌های برق خود به آفریقای جنوبی روی می‌آورد.

از آنجایی که تحریم‌ها علیه روسیه همچنان بر خود اتحادیه اروپا اثر گذاشته است، این اتحادیه به دنبال منابع جدید انرژی است و مجبور شده است به استفاده از زغال سنگ بازگردد.

به گزارش آرتی، اتحادیه اروپا اکنون برای برآوردن نیاز‌های انرژی خود به آفریقای جنوبی روی آورده است، علی‌رغم این که کشورهای اروپایی ۸.۵ میلیارد دلار برای کربن زدایی از اقتصاد خود در سال ۲۰۲۱ متعهد شده‌اند.

پیش از این کارخانه ذوب آلومینیوم «اسلووالکو» در اسلواکی نیز خبر داده است به دلیل بحران انرژی بی‌سابقه در سراسر اروپا تولید اولیه خود را تا پایان سپتامبر متوقف خواهد کرد.

«نورسک هیدرو» مالک بیشترین سهام این کارخانه در این باره گفت: «تصمیم برای متوقف کردن تولید اولیه آلومینیوم در اسلووالکو در نتیجه شرایط نامطلوب انرژی و قیمت بالای برق گرفته شده، زیرا حداقل در میان مدت امیدی به بهبود اوضاع در اتحادیه اروپا وجود ندارد.»

اروپا برای قطع احتمالی گاز روسیه و افزایش بهای گاز آماده می‌شود و کشور‌ها برای پر کردن انبار‌های زیرزمینی گاز قبل از زمستان رقابت می‌کنند.

این در حالی است که وال استریت ژورنال از تصمیم آلمان برای به تعویق انداختن تعطیلی ۳ نیروگاه هسته‌ای این کشور خبر داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
ذغال سنگ = نابودی هوا
آخرین اخبار