بازگشایی حریم هوایی عمان به روی پرواز‌های اسرائیلی رد شد

بنابر اعلام رسانه‌های عبری، عمان از بازگشایی حریم هوایی خود به روی پرواز‌های رژیم صهیونیستی خودداری کرده است.

اسرائیل هیوم روز پنجشنبه اعلام کرد عمان از باز کردن حریم هوایی خود به روی پرواز‌های رژیم صهیونیستی امتناع کرده است.

این پایگاه عبری زبان مدعی شده است عمان به دلیل فشار ایران مانع بازکردن حریم هوایی خود به روی پرواز‌های رژیم صهیونیستی شده است.

ایمن سازی چنین مسیری به رژیم صهیونیستی این امکان را می‌داد که زمان پرواز به کشور‌های خاور دور مانند هند، تایلند و چین را کاهش دهد. از سوی دیگر، با ممانعت عمان، امکان عبور از حریم عربستان به سمت اقیانوس هند و از آنجا به دیگر مقصد‌ها در شرق دور وجود ندارد.

هفته گذشته مدیر خط هوایی رژیم صهیونیستی گفته بود انتظار می‌رود اجازه پرواز بر فراز عمان طی چند روز دیگر صادر شود. این خط هوایی قبلاً مجوز پرواز بر فراز عربستان سعودی را دریافت کرده بود.

این در حالی بود که یدیعوت آحارونوت فاش کرد که شرکت‌های هوایی رژیم صهیونیستی همچنان اجازه ندارند تا بر فراز آسمان پادشاهی عمان پرواز کنند؛ مسأله‌ای که به نوشته این پایگاه صهیونیستی، پس از باز شدن آسمان عربستان بر روی پرواز‌های این رژیم، امری غیرقابل انتظار از عمان بود.

هیئت عمومی هواپیمایی کشوری عربستان در تاریخ ۱۵ ژوئیه اعلام کرده بود حریم هوایی خود را در برابر تمامی پرواز‌هایی که مدارک این هیئت را برای عبور از آسمان این کشور فراهم کرده باشند؛ باز کرده است؛ بدون آنکه هواپیما‌های رژیم صهیونیستی از این تصمیم مستثنی شده باشند.

از زمان سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی در ماه ژوئیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس تمایل خود را برای تجدید روابط با ایران علیرغم تهدیدی که برای آن‌ها ایجاد می‌کند، ابراز کرده اند. اخیراً، کویت اولین سفیر خود را در تهران پس از بیش از شش سال منصوب کرد و گزارش‌هایی از پیشرفت در روابط ایران و عربستان سعودی منتشر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار