پیوند پوست از اهدا کننده مرگ مغزی، نجات بخش بیماران سوختگی با درجه بالا

پیوند پوست از اهدا کننده مرگ مغزی راهکار درمانی مناسبی برای بیماران با درجه سوختگی بالاست.

 سیدحسن طاووسی دانشیار جراحی سوختگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه امکان استفاده از پوست بیماران فوت شده تا ۲۴ ساعت پس از مرگ وجود دارد، گفت: در حال حاضر عمده پوست پیوند شده از اهدا کنندگان مرگ مغزی اخذ می‌شود، اما به علت تعداد کم بیماران مرگ مغزی، این میزان پوست پاسخگوی بیماران دچار سوختگی نیست.

او افزود: پوست برداشته شده از اهدا کننده فوت شده، بین هشت تا ۱۶ هزارم اینچ قطر دارد و بسیار نازک است و برداشتن آن در ظاهر فرد خللی وارد نمی‌کند از همین رو خانواده‌های متوفی مرگ مغزی نگران از دست رفتن زیبایی عزیز خود نباشند، زیرا کرامت متوفی حفظ شده و در عین حال به بیماران سوختگی کمک شایان توجهی می‌شود.

دانشیار جراحی سوختگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه در بانک پوست، پوست‌های اهدایی برای معالجه بیماران دچار سوختگی نیازمند پیوند پوست نگهداری می‌شود، ادامه داد: نخستین مورد پیوند پوست در مشهد سال ۱۳۸۶ انجام شد.

طاووسی بیان کرد: پیوند پوست از جمله عمل‌های جراحی در بخش پیوند اعضای بیمارستان منتصریه از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در کنار پیوند کلیه، قرنیه، قلب، کبد و مغز استخوان برای بیماران انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار