بیش از۱۴۱ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل ساکن هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۴۱ هزار نفر در یک‌هزار و ۱۴۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی اردبیل ساکن هستند.

محبوب حیدری گفت: شرکت بازآفرینی شهری هزینه اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی را به صورت مشترک با استانداری‌ها پرداخت می‌کند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: از محل تبصره ۱۸ و از اسفندماه ۹۷ بر اساس تبادل موافقت‌نامه در سه شهر اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد طرح‌های بازآفرینی در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت فرسوده و طرح‌های بازآفرینی شهری هزینه می‌شود، گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در کنار ساخت مسکن و احداث ساختمان‌های دولتی، توجه به احیای بافت فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی است.

حیدری می گوید: با اجرای  پروژه‌های خدماتی، عمرانی و اجرای طرح‌های زیرساختی زندگی آرام برای شهروندان فراهم می‌آید.

او در ادامه گفت: هدف اصلی ارتقای شاخص‌های زیست سالم و با کیفیت شهروندان است تا بهترین شرایط زندگی در همه نقاط شهر فراهم آید.

به گفته حیدری ، طرح‌های بازآفرینی شهری در قالب فضای سبز، پارک محله و آسفالت محله از سال ۹۴ در این استان شروع شده و در سال ۹۸ بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و در سال ۹۹ نیز ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۶۹ هکتار با سکنه بیش از ۱۴۱ هزار نفر شامل یک‌هزار و ۱۴۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی و نیز حدود یک‌هزار و ۵۲۳ هکتار بافت ناکارآمد میانی شناسایی شده که حدود ۳۰ درصد مساحت شهرهای مورد مداخله استان را شامل می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.