برگزاری یادواره‌ شهدا در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه شهدا، گفت : یادواره‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود، باید از سطح کیفی بالا برخوردار باشد.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه با اشاره به از جان گذشتگی شهدا، ایثارگران و نیرو‌های مسلح کشور، گفت : اقتدار امروز کشور مدیون آنهاست، برای همین باید قدردانشان باشیم.

وی ادامه داد: شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند و اکنون هم باید حرمت خانواده‌های آن‌ها را نگاه داریم و مدام برای حفظ کرامتشان دیدار‌ها و سرکشی‌هایی از آن‌ها انجام گیرد.

استاندار کرمانشاه متذکرشد: البته صرفا نباید به همین سرکشی‌ها و بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران اکتفا کنیم، بلکه اصل این است که سبک و سیره آن‌ها را در دستورکار خود قرار دهیم، بگونه‌ای که اگر در اداره‌ای و یا اتاق مدیری عکسی از شهیدی وجود دارد، باید عمل به سیره شهید هم باشد، یعنی خالصانه و صادقانه در راه خدا کار و به مردم خدمت کنند.

وی شهدا را ناظر بر اعمال همه مدیران و مردم دانست و گفت: شهدایی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی در راه خدا و امنیت مردم بدن هایشان تکه تکه شد و اکنون وظیفه داریم که به مانند ایشان عمل کنیم و رهرو ایشان باشیم.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: ایثارگری، جهادی کارکردن، تلاش کردن، الگو بودن، ازخودگذشتگی، اخلاق مدار و مردم دار بودن از سجایای اخلاقی شهدا بود و مدیران و مجموعه‌های زیر دست آن‌ها باید این ویژگی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: اکنون هم که شهدا نیستند، باید خانواده هایشان را تکریم کنیم و این وظیفه‌ای است که در همه دستگاه‌های اجرایی استان باید عملی شود و حداقل سالی یک بار به دیدار هرکدام از خانواده‌های شهدا بروند و اگر اداره‌ای و مدیری کوتاهی کند، نمی‌پذیریم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه‌ها و یادواره‌هایی برای گرامیداشت یاد شهدا در استان، عنوان کرد: چندی پیش یادواره‌ای در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شد که به هیچ عنوان در شان شهدای ما نبود، بنابراین انتظار داریم که اگر قرار است یادوارده‌ای هم برگزار شود، باید شاخص و با کیفیت بالا باشد.

وی گفت: باید بصورت هفتگی مزار شهدای استان غبارروبی شود که این امر به دستگاه‌های متولی همچون شهرداری واگذار می‌شود.

امیری مقدم یادآورشد: از طرفی هرکدام از دستگاه‌ها وظیفه دارند که به تبیین سبک و سیره زندگی شهدا براساس بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند که در این رابطه بنیاد شهید استان باید اقدمات و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: هرکدام از دستگاه‌های اجرایی استان که شهیدی در حوزه فعالیت خود دارند، باید زندگینامه و وصیت نامه این شهدا را جمع آوری و به یک کتابچه تبدیل کنند.

استاندار کرمانشاه بر لزوم ارائه خدمات شهروندی بصورت رایگان به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و از دستگا‌های مربوطه خواست تا این موضوع را در استان اجرایی کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار