سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون کرونا فقط یک هشتگ نیست

ماریا ون کرکوف کارشناس ارشد فنی سازمان جهانی بهداشت، درباره افزایش آمار مرگ و میر و کاهش روند واکسیناسیون کرونا انتقاد کرد و در این باره هشدار داد.

 سازمان جهانی بهداشت، از زمان شروع همه‌گیری، بیش از ۵۸۰ میلیون مورد ابتلا و ۶.۴ میلیون مرگ در سراسر جهان ثبت کرده است.

چند روز پس از آن که تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که «زندگی با کووید به معنای زندگی کردن نیست»، یک کارشناس ارشد این سازمان اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت با موانعی در ردیابی انواع شناخته شده و شناسایی انواع جدید کروناویروس در میان کاهش نظارت، آزمایش و توالی یابی در سطح جهانی روب‌هرو بوده است.

ماریا ون کرکوف در توئیتر خود نوشت: «با گذشت دو سال از همه‌گیری، نزدیک به ۱۵۰۰۰ مرگ در سراسر جهان هر هفته گزارش می‌شود. ۱۵۰۰۰ مادر، دختر، پدر، پسر، برادر، خواهر، دوست، افرادی که دوستشان داریم. می‌دانم خسته‌ایم، اما چه زمانی این مورد قابل قبول شد؟

او در ادامه نوشت: «جهان (با جمع آوری داده‌های چهار هفته گذشته) شاهد افزایش ۱۵ درصدی موارد جدید و افزایش ۳۵ درصدی مرگ و میر بوده است».

با توجه به استفاده محدود از اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی، انتظار داریم موارد ابتلا به این بیماری ادامه یابد، اما بستری شدن در بیمارستان، مرگ و میر و کووید-۱۹ طولانی می‌تواند به حداقل برسد. باید تلاش‌هایی برای تقویت استفاده از مداخلات نجات جان انجام شود. این اپیدمیولوژیست عفونی در یکی از این پست‌ها گفت: ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و زندگی خود را بسازیم.

در حالی که Omicron BA.۵ گونه اصلی نگرانی در گردش است، این متخصص هشدار داد که انواع بیشتری با چنین گردش شدید وجود خواهد داشت. او گفت: «این ویروس هنوز فصلی نیست یا به طور قابل پیش بینی عمل نمی‌کند. انواع آینده بیشتر قابل انتقال خواهند بود، ممکن است سیستم ایمنی بیشتری داشته باشند، اما نمی‌دانیم که شدت آن‌ها افزایش خواهد یافت یا کمتر می‌شود». 

دکتر کرکوف تاکید کرد: واکسیناسیون فقط یک هشتگ نیست؛ واکسیناسیون در میان افرادی که در همه کشور‌ها در معرض خطر هستند، آنطور که باید بالا نیست. خطر ابتلای طولانی مدت به کووید را می‌توان با اقدامات ساده کاهش داد، واکسن‌های کووید۱۹ در پیشگیری از بیماری‌های شدید بسیار خوب عمل می‌کنند. واکسن بزنید و همه دوز‌های توصیه شده را دریافت کنید. دولت‌ها باید روی دستیابی به افراد در معرض خطر تمرکز کنند.


بیشتر بخوانید 


رئیس سازمان جهانی بهداشت اوایل این هفته اظهار کرد: جهان نباید محافظان خود را ناامید کند. همه ما از این ویروس و از همه‌گیری خسته شده‌ایم. اما این ویروس از ما خسته نشده است.

او تاکید کرد که با نزدیک شدن هوای سردتر در نیمکره شمالی و سپری کردن زمان بیشتری در داخل خانه، خطرات انتقال شدیدتر و بستری شدن در بیمارستان در ماه‌های آینده نه تنها برای کووید ۱۹، بلکه برای سایر بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا افزایش می‌یابد.

 

منبع:  هندوستان تایمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
لعنت به سازمانهای صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
بلکه یک توطئه است
آخرین اخبار