رئیس دستگاه قضا: قبل از آنکه خودمان را ببینیم، باید مردم را ببینیم

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: با توجه به آشنایی آقای رئیسی با پیچیدگی‌های دستگاه قضا نیازی به تشریح محذوریت‌های قوه قضاییه برای وی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، یکشنبه شب ۳۰ مرداد در نشست مشترک هیات دولت و شورای عالی قوه قضاییه به میزبانی دولت، ضمن تسلیت و تعزیت ایام حزن‌انگیز ماه محرم و همچنین گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اینگونه وانمود و القاء کند که الگوی جدید نظام اسلامی با پرچمداری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، توانایی غلبه بر مشکلات پیش روی خود را ندارد و در این شرایط چنانچه ما بتوانیم بر مشکلات فائق آییم، نقطه عطفی در گام دوم انقلاب رقم خواهد خورد و ثابت می‌شود که مدل نظام اسلامی و مردمسالاری دینی، توانایی پاسخگویی به مشکلات را دارد.

رئیس عدلیه اظهار داشت: رسیدن و نیل به فهم و درک مشترک از مشکلات و معضلات کشور و اقدامات هماهنگ و هم‌افزا برای غلبه بر این مسائل، از موضوعات ضروری و دارای اولویت هر سه قوه است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با یادآوری این مهم که عبور از مشکلات و موانع بدون همکاری و هم‌افزایی همه قوا و همچنین مشارکت مردم، میسر و امکانپذیر نخواهد بود، گفت: در نظام اسلامی اساس کار ما در ضمن توجه به ارزش‌های الهی و معنوی، توجه و عنایت به رفع مسائل و مشکلات مردم است؛ به بیان دیگر، مردم و مسائل آنها در بطن و متن تصمیمات و راهبردها و اقدامات ما قرار دارند.

وی تصریح کرد: بر همین مبنا، ما در قوای سه گانه و مشخصاً در دولت و قوه قضاییه باید قبل از آنکه مشکلات و مسائل مجموعه خودمان را لحاظ کنیم، به رفع و برطرف کردن مشکلات مردم اهتمام داشته باشیم؛ به عبارت دیگر، قبل از آنکه خودمان را ببینیم، باید مردم را ببینیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اولویت قوای سه گانه باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی عملیاتی در جهت رفع مشکلات مردم باشد، اظهار کرد: نگاه و رویکرد مبتنی بر اولویت داشتن رفع مسائل و معضلات مردم، اکنون در قوای سه گانه ، ساری و جاری است؛ اما ضرورت دارد به این نگاه و رویکرد عمق بخشید و این مقوله را در تمامی لایه‌ها و سطوح مدیریتی رسوخ داد و آن را به یک باور و اعتقاد تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مسئولان دستگاه قضایی درخصوص مسائل و مشکلات قوه مجریه، از آگاهی و شناخت برخوردارند و محدودیت‌های دولت را درک می‌کنند، گفت: توصیه همیشگی من به مسئولان دستگاه قضایی آن است که در بیان مسائل و مشکلات خود نزد دولتمردان، اولاً به محذوریت‌ها و محدودیت‌های دولت توجه و التفات کنند؛ بدین معنا که توقعات و انتظارات خود را با لحاظ تنگناهای موجود در دولت مطرح کنند و ثانیاً علاوه بر آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات، نسبت به ارائه راه‌حل‌های مرتبط نیز اهتمام داشته باشند.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به سابقه طولانی حضور آقای رئیسی در مناصب مختلف عالی قضایی و شناخت و بینش وی نسبت به ابعاد و زوایای خطیر و تخصصی امور قضایی، گفت: با توجه به آشنایی آقای رئیسی با پیچیدگی‌های امر خطیر قضا و مسائل دستگاه قضایی، نیازی به تشریح و تبیین محدودیت‌ها و محذوریت‌های قوه قضاییه برای وی وجود ندارد و رئیس‌جمهور نسبت به برطرف کردن مشکلات دستگاه قضایی عنایت و توجه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
از آن حرفها بود !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
شوراهای حل اختلاف،دادسراها ودادگاهها وضع خوبی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۰۹:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
اول یه قانون بذارین رانندگان درحال رانندگی جریمه نشن فقط .باید گواهینامشون باطل باشه
دوم قانون مملکت روعوض کنید این چه قانونی هستش ایران داره دزد راحت دزدی میکنه کاری باهاش ندارن بابا اگه میخواین مملکت فرهنگ درست داشته باشه باید همه اینارو اعدام کنید من سوالم اینه چرامیترسید دزدان رو درمیدانهای ایران اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
وزیر بهداشت قبلی و فعلی و خود شما سه سال دستور دادید قولنامه های تجاری اتوماتیک تمدید میشوند و نیازی نیست تمدید شود من دو سال زبانی با صاحب خانه با رضایت اجاره را تمدید کردم و از درصدی که دولت اعلام کرده بیشتر هم اجاره پرداخت کرده ام ولی شورای حل اختلاف ۴۵ روز به من وقت داده برای تخلیه و میگوید دوسال است قرارداد نداری و صاحب خانه ما هم هیچ کدام از شرایطی که برای تخلیه خانه اعلام کردید ندارد چطور راحت ما را بیرون میکنند فریب وعده های دولت را خوردیم فقط اگر پارسال ناراضی بود صاحب خانه راحت تر خانه اجاره میکردم ولی امسال پول زیادی نیاز است و اجاره ها سنگین حالا راحت بیرون میکنن ما را پنج نفر بلید بریم کنار خیابان چطور مردم و میبینید یارانه نقدی هم که میخواهید بردارید و حذف کنید و جیره بندی کاسه چکنم چکنم و دادید دست ما نه درآمدی نه...بیمار دیابتی هستم و عوارض آن کار نمیتوانم کنم درآمد و سرمایه هم ندارم چطور ما را درک میکنید و میبینید؟سه بجه کم سن و محصل هم دارم هوا هم سرد و سردتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
حاجی پس شیشه عینکتو خوب تمیز کن،شاید هم چیزهای تازه ببینی،هم واقعیتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
جناب رئیسی سی سال تعمیرات کردم به مملکت ومردم خدمت کردم بیمه هم ندارم خانه ندارم الان هم دیسک کمر دارم هم چشمهام داره نا بینا میشه هزینه درمان هم ندارم دیگر قادر به کار هم نیستم حالا با چهار بچه یارانه ها روقطع کن اجرت با امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
آقای ریس قوه‌قضاییه مردم حریم خصوصی رودخانه شهرستان فسا... شهرک طالقانی کاملا تصرف کردن و تبدیل به واحد مسکونی کردن شهرداری فسا کجاست.. دوم تمام باغ داران کشاورزان اطراف زمینشان تخریب کردن و تبدیل کردن به زمین اصلی خودشان شاید سی سال هست دارن کشت میکنند میخورند هیچ مالیاتی نمیدهند متاسفم باغ دار زیتون از دوهکتار زیتون یک میلیارد دویست ملیون تومان فروخته. چرا نباید مالیات بدهند تمام آب‌های زیرزمینی کشیدند.. اخرش بیاید به سه دهک اول جامعه که خانوادگی فاقد هرگونه شغل هستن ب هرخانواده روستای یک هکتار زمین برایشان بدهید تا هم از فقر انحراف در بیان. هم اقتصاد خوب می‌شود.. سرقت انحرافی روسیاهی تمام می‌شود.. چرا سه دهک اول جامعه که خانوادگی نون شب ندارن دولت کامل رهایشان کرده قرار براین بود فقرزدایی کند ک نکرد.. ببینم قوه‌قضاییه در مورد این چند مهم چکار میکند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
باید اول مردمو ببینید، مگه نه اینکه مردم ولی نعمتان شما هستند،چرا نمی دونم کی دست از این شعارها بر می‌دارید لااقل یه کم عمل کنید مردم ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
چرا مسئولان به قانون عمل نکردند وبازنشسته های فرهنگی مهر۱۴۰۰راازمیلغ علی الحساب رتبه بندی محروم کردند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
آرزوی موفقیت برای همه دستگاههای ذیربط در همه موارد بخصوص برخورد قاطع و بدون اغماض با تمام مفسدین اقتصادی که واقعا همین افراد مفسد باعث دلسردی و بدبینی عده ای از مردم نسبت به عملکرد دولت شده اند در صورتیکه متاسفانه دولت آقای رییسی میراث دار فساد و ناکارآمدی دولتهای قبل شده و دولت باید با تلاش فراوان و همراهی و همکاری همه قوا و ارکان نظام ریشه مفسدان را بخشکاند تا انشاالله دیگر شاهد چنین اختلاسهایی نباشیم .امید وارم که در اصلاح امور به نفع کل کشور موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

اینترنت خریده بود و در اتاق خود از آن استفاده می کرد ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
شما به وعده ی بورسی تون عمل کنید بعد مردم و ببینید خجالت زده نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
توی حرف قشنگه تو عمل ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
کارکنان دستگاه قضا را دریابید که زیر بار هزینه های سنگین کمرشان خم که نه شکسته
Germany
ناشناس
۰۰:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا یکسری از افراد در داخل طرح ترافیک خانه ارزان اجاره کردن ویکسری از افراد بیرون از طرح شغل‌شان از این امر میگزارد و تغییرات فرایند برنامه ریزی مردم برای زندگی‌شان را به هم می‌ریزد چون شهرداری درآمدش از طرح کم است طرح ترافیک را می‌خواهد تغییردهد وکل شهر را در طرح ترافیک بگزارد کمی هم خودتان راجای مردم بگزارید آیا مردم مهم هستند یانه یا فقط درآمد شهرداری مهم است
آخرین اخبار