هشدار زلنسکی به تداوم حملات روسیه

رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به تداوم حملات نیروهای روسیه و جدی‌تر شدن آن هشدار داد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، با اشاره به حملات جدید نیرو‌های روسیه به اوکراین، نسبت به جدی‌تر شدن و تداوم چنین حملاتی هشدار داد.

به گزارش رویترز، زلنسکی این اظهارات را در در آستانه سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین از حاکمیت شوروی مطرح کرده و خواستار هوشیاری بیشتر شد. او ادعا کرد: «مسکو ممکن است پیش از چهارشنبه، که مصادف با روز استقلال اوکراین و همچنین گذشتِ نیم سال از حمله روسیه به اوکراین است، اقدامات به‌خصوصی را امتحان کند.»

زلنسکی همچنین اعلام کرد که با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، درباره «همه تهدیدها» صحبت کرده و این اظهارات را با مقامات دیگر از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس‌‎جمهور ترکیه، و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل؛ نیز مطرح شده است.

زلنسکی در پیامی ویدئویی با اشاره به روسیه گفت: «همه شرکای اوکراین درباره آنچه روسیه می‌تواند در این هفته انجام دهد، مطلع شده‌اند. اگر روسیه به برنامه‌های محاکمه مدافعان اسیر اوکراینی در ماریوپل ادامه دهد، قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. اگر این محاکمه انجام شود دیگر مذاکره با روسیه امکان نخواهد داشت.»

این در حالیست که ساعاتی پیش «پائول کارنی» افسر ارشد ارتش انگلیس، تاکید کرد ارتش این کشور در حال آماده شدن برای مقابله با تهدیدات روسیه است و با تجهیزات مناسب آماده ایفای نقش خود در جنگ آینده در اروپاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار