معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت مطرح کرد؛

بهره‌برداری از ۹ هزار طرح اجتماع‌محور در سال جاری/سیستان و بلوچستان در اولویت اشتغال‌زایی برکت

نیازی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان امسال ۹ هزار طرح اشتغال‌زایی را در استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌کند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت اظهار کرد: با توجه به محرومیت سیستان و بلوچستان بیشترین طرح‌های اشتغال اجتماع‌محور بنیاد در مناطق محروم و روستایی این استان به بهره‌برداری رسیده و در دست اجراست.

مرتضی نیازی از اجرای ۹ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ۸ هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها از محل جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در استان تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: اجرای این ۹ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور، فرصت‌های کسب‌وکار را برای ۲۷ هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

نیازی ادامه داد: ۶۳ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق محروم سیستان و بلوچستان مشغول خدمت‌رسانی به متقاضیان اشتغال هستند.

وی افزود: بنیاد برکت در ۲۲ شهرستان استان فعال است؛ همچنین یک‌ هزار و ۱۱ روستای سیستان و بلوچستان تحت پوشش اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با تاکید بر توجه ویژه به بانوان تصریح کرد: ۶۲ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد در سیستان و بلوچستان به بانوان کارآفرین اختصاص دارد.

به گفته نیازی، بیشترین طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در شهر‌های زابل، نیمروز، هیرمند و درگهان عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۱ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت ۶۳ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی استان به بهره‌برداری رسیده است.حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۲۱ هزار طرح بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد ریال است.

۸۰۲ طرح بازگشت به روستا عملیاتی شده است

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت افزود: از این تعداد، نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ طرح برای اقشار ویژه و آسیب‌پذیر اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان، سوخت‌بران، زندانیان و خانواده‌هایشان به اجرا درآمده است.

وی افزود: همچنین ۸۰۲ طرح بازگشت به روستا عملیاتی شده که مهاجرت معکوس را از شهر‌ها به روستا‌ها به دنبال داشته است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای و پتانسیل‌های بومی، تولید پوشاک و آبزی‌پروری در اولویت طرح‌های اشتغال در سیستان و بلوچستان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار