اختصاص۳۰ موکب در مرز‌های شلمچه و چذابه برای خدمت رسانی به خواهران

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان به استقرار صد‌ها موکب در مسیر‌های منتهی به گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: ۳۰ موکب در ۲ مرز شلمچه و چذابه برای خدمت رسانی به خواهران در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای اسکان زائران اربعین در مسیر‌های منتهی به ۲ گذرگاه شلمچه و چذابه انجام شده است، گفت: مساجد و حسینیه‌هایی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

او می‌گوید: خدمات رسانی به زائران اربعین از هفتم شهریورماه مصادف با اول ماه صفر با توزیع آب آشامیدانی توسط موکب‌ها آغاز و از یازدهم شهریور مصادف با پنجم ماه صفر توزیع سه وعده غذایی و میان وعده بین زائران استمرار خواهد یافت.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان خواستار مشارکت و نذر برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در ۲ گذرگاه شلمچه و چذابه از سوی مردم سراسر کشور شد و گفت: علاقه مندان می‌توانند نذورات و کمک‌های خود به موکب را به شماره حساب ۳۸۸۲-۰۴۷۶-۷۳۷۰-۶۰۶۳ ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات ویژه اربعین واریز کنند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی گفت: برای پذیرایی شایسته از زائران اربعین در شلمچه و چذابه و مسیر‌های منتهی به این ۲ گذرگاه مرزی سه میلیون قوطی کنسرو و نیز دیگر اقلام خوراکی از جمله میوه و هندوانه به دلیل گرمای هوا نیاز است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرز‌های شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.