معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

صنایع بزرگ برای احداث نیروگاه تولید برق اقدام کنند

زمانی گفت: به دستور استاندار خوزستان، تمام صنایع بزرگ استان (نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع فولادی و سیمانی) باید به اندازه نیاز مصرف خود نیروگاه تولید برق احداث کنند.

کیومرث زمانی معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برگزاری جلسه بررسی وضعیت تولید، انتقال و مصرف برق در استان خوزستان با حضور استاندار، تولید عملی نیروگاه‌های حرارتی خوزستان در تابستان جاری کمتر از ۴ هزار مگاوات است و انتقال تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل فاصله طولانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری تا مراکز بار و همچنین به دلیل خشکسالی و کاهش تولید، با افت ولتاژ زیاد و چالش‌هایی مواجه است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان می گوید: به احداث ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی در مراکز بار خوزستان نیاز است و با توجه به اینکه بخش زیادی از برق مصرفی و سایر زیرساخت‌های استان مورد استفاده صنایع بزرگی مثل نفت و گاز، پتروشمی، فولاد، سیمان و .. قرار می‌گیرد، استاندار خوزستان دستور داد از این پس تمام صنایع یادشده ضروی است حداقل به میزان نیاز خود و در صورت امکان بیشتر از نیاز خود، به احداث نیروگاه تا پایان دولت سیزدهم (۱۴۰۴) اقدام کنند.

به گفته او با توجه به اینکه مردم در اولویت تامین برق هستند هیچ تعهدی برای تامین برق این صنایع در سال‌های آتی وجود ندارد بنابراین ضروری است همه این صنایع مهم، استراتژیک و تاثیرگذار بخصوص شرکت‌های دولتی مثل مناطق نفتخیز جنوب، فارغ از توجیه‌پذیر بودن طرح احداث نیروگاه از نظر اقتصادی، نسبت به احداث نیروگاه با قید فوریت برنامه‌ریزی، تامین اعتبار و اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.