۱۰۰ مرکز نیکوکاری در مساجد زنجان ایجاد شده است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:در حال حاضر ۱۰۰ مرکز نیکوکاری در مساجداستان ایجاد شده و در جریان سازی فرهنگ خیر و احسان نقش بسزایی دارند.

صالحی ضمن گرامیداشت ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد، گفت: بی تردید مسجد مهمترین سرمایه ملی، مذهبی و اصلی‌ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین جایگاه پرورش انسان‌های وارسته است.

او با اشاره به نقش محوری مساجد در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: مراکز نیکوکاری فعال در مساجد در جریان سازی فرهنگ خیر و احسان و زمینه سازی برای فعالیت‌های خیرخواهانه نقش فعالی را ایفا می‌کنند و بر همین اساس و آمار‌های موجود ۴۱ درصد از منابع مورد نیاز برای خدمت رسانی به نیازمندان در سال گذشته از طریق مراکز نیکوکاری تأمین شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: با همین رویکرد تلاش می‌کنیم با ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت محلات و مساجد و مردمی شدن امور خیرخواهانه و امداد رسانی از این ظرفیت در ارتقاء معیشت و زندگی اقشار نیازمند جامعه بهره برداری مطلوبی انجام شود.


صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ مرکز نیکوکاری در مساجد ایجاد شده است، گفت: مساجد در کنار اینکه پایگاه عظیم دینی و اعتقادی بوده و نقش تربیتی و پرورشی بالایی در جامعه ایفا می‌کند، محل شکل گیری و حرکت‌های داوطلبانه به ویژه در حوزه خیر و احسان و فعالیت‌های اجتماعی نیز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.