اولین شهید جامعه پزشکی ایران در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع)

محمدحسن قاسمی از نیرو‌های درمانی ایرانی به عنوان اولین شهید جامعه پزشکی ایران در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) لقب گرفته است.

مرداد سال ۹۵ بود که خبر شهادت محمدحسن قاسمی از نیرو‌های درمانی ایرانی حاضر در سوریه تایید شد و او به عنوان اولین شهید جامعه پزشکی ایران در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) لقب گرفت.

در حادثه هدف قرارگرفتن آمبولانس نیرو‌های مقاومت در منطقه حلب سوریه علاوه بر شهادت محمدحسن قاسمی، یک پزشک مفقود، یک پرستار اسیر و یک پرستار دیگر با اصابت ۸ گلوله مجروح شدند.

پس از گذشت نزدیک به ۴ ماه، صبح روز شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵، پیکر پاک و مطهر این شهید با استقبال مسئولین و مقامات ارشد کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا و نیرو‌های نظامی و انتظامی، وارد فرودگاه بین المللی شهرکرد شد و در مراسمی با شکوه توسط انبوه مردم ولایتمدار، مسلمان و انقلابی این شهر تشییع و در گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده شد.

شهید قاسمی در چند منطقه از سوریه تکنسین بیهوشی و مسئول بیمارستان‌های میدانی بود که پس از حدود ۳ سال حضور در میدان‌های نبرد در راه دفاع از حریم اسلام به مقام شهادت رسید.

پدر این شهید عالی مقام درباره ویژگی ها و خصوصیات پسرش گفت: محمدحسن یک سرباز به تمام معنا برای اسلام ناب و ولایت بود. او کارشناس اتاق عمل بود؛ اما مدیر، راننده آمبولانس و رزمنده نیز بود و با هر نوع تفنگی می‌توانست رزم کند. اگر جایی نیاز به سخنران بود، خوب سخن می‌گفت. به زبان انگلیسی تسلط داشت. عکاس، فیلمبردار، شاعر و استاد کاراته بود.

او گفت: برای تقویت جسم ورزش‌های مختلفی انجام می‌داد و در شنا نجات‌غریق بود. صخره نوردی و سنگ نوردی انجام می‌داد و به این شکل توانایی جسمی خود را افزایش می‌داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار