لاوروف: تحولات جهانی در نتیجه سیاست واشنگتن پیچیده‌تر شده است

وزیر خارجه روسیه از پیچیده‌تر شدن تحولات جهانی بخاطر سیاست‌های یکجانبه گرایانه واشنگتن سخن گفت.

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه به انتقاد از سیاست‌های جاری آمریکا پرداخت.

طبق گزارش آر تی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت به سبب سیاست‌های جاری واشنگتن برای ایجاد جهانی تک قطبی، تحولات جهانی پیچیده‌تر شده است. لاوروف در دیدار با فیصل مقداد در مسکو گفت: ما شاهد نشانه‌های این سیاست‌های خصمانه هستیم و این به منزله استعماری جدید – چه در خاورمیانه یا شمال آفریقا و یا اتحاد جماهیر شوری سابق است.

پیشتر رسانه‌های خبری گزارش داده بودند سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه قرار است با فیصل مقداد، همتای سوری خود امروز (سه شنبه) در مسکو دیدار کند. پایگاه تحلیلی «فارن بریف» نیز ساعاتی پیش گزارش داده بود وزرای خارجه روسیه و سوریه در حال دیدار به منظور گفتگو در زمینه همکاری‌های فزاینده در خصوص مسائل بین المللی و منطقه‌ای گوناگون هستند. این پایگاه اعلام کرده بود دوطرف قرار است در زمینه نتایج نشست سه جانبه ترکیه- روسیه و ایران در ژوئیه ۲۰۲۲ و مسائل در زمینه برنامه چارچوب آستانه گفتگو کنند.

پایگاه «فارن بریف» همچنین اعلام کرده بود کار بر روی کمیته قانون اساسی سوریه نیز همچنان در دستورکار این گفتگو‌ها هست و دو طرف چشم انداز روابط سوریه و روسیه و راه‌های همکاری‌های بیشتر را مورد بررسی قرار خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار