نگرانی مردم فرانسه از افزایش هزینه‌های زندگی

مردم فرانسه نگران کاهش استاندارد‌های زندگی به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، به ویژه انرژی هستند.

در حالی که قیمت مواد غذایی، انرژی و سوخت در فرانسه که در حال حاضر تحت تأثیر بحران همه‌گیری کرونا قرار گرفته است، پس از جنگ اوکراین و روسیه به سرعت افزایش یافت، انتظار می‌رود که موج گرما و خشکسالی در ماه‌های تابستان باعث افزایش قیمت‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «سایسابیل دافراین» دانشجوی مهندسی ساکن «ورسای» گفت: «به عنوان یک دانشجو، فکر می‌کنم استاندارد زندگی من پایین آمده است، زیرا درآمد ما یکسان است. مخصوصاً به عنوان دانشجو. من حتی نمی‌توانم حداقل حقوق بگیران را تصور کنم.»

دافراین در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت قیمت خرید هر محصول مواد غذایی حداقل ۱ یا ۲ یورو افزایش یافته است. تعداد محصولات در یک سبد خرید بین ۲۰ تا ۵۰ یورو متغیر بود که در صورتحساب پرداختی اضافه شدن ۵۰ یورو نشان داده می‌شود. در حالی که چند سال پیش برای یک مخزن بنزین از او ۵۰ تا ۶۰ یورو دریافت می‌کردند، اکنون این مبلغ به ۹۰ تا ۱۰۰ یورو رسیده است.


بیشتر بخوانید:


یکی دیگر از شهروندان ساکن «گوسینویل» در حومه پاریس، نیز اظهار داشت که قبض برقی کمتر از ۴۰ یورو در ماه پرداخت نمی‌کند و افزود: «قیمت‌ها روزانه در حال افزایش است. زندگی در فرانسه امروز واقعاً گران است.»

لیندا، یکی از ساکنان «سن دنیس» اظهار داشت که در ماه‌های اخیر افزایش جدی در قیمت انرژی و مواد غذایی وجود داشته است و افزود: «قیمت همه چیز افزایش یافته است. من کمی خوش شانس هستم، زیرا فرزندانم بالغ هستند. آن‌ها از نظر مالی مستقل هستند. آن‌ها کار می‌کنند. متأسفم برای آن‌هایی که بچه دارند، چون نمی‌توانی اینگونه زندگی کنی.»

در همین حال فردی که در صنعت ساختمان فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی با تأکید بر این‌که قیمت‌ها در همه جا از سوخت گرفته تا مصالح کار افزایش یافته است، اعلام کرد: «هزینه سوخت دو برابر شده و متر مربع پارکت در ماه گذشته ۴ یورو افزایش یافته است.»

افزایش ۲۸.۵ درصدی قیمت انرژی در فرانسه در ژوئیه

قیمت مواد غذایی و انرژی که با جنگ اوکراین و روسیه به سرعت افزایش یافت، انتظار می‌رود که با موج گرما و خشکسالی در تابستان حتی بیشتر هم شود.

بر اساس داده‌های مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE)، تورم در این کشور در ماه جولای به ۶.۱ درصد به صورت سالانه رسید. بیشترین افزایش در قیمت انرژی با ۲۸.۵ درصد به ثبت رسیده است.

طبق گزارش فدراسیون ملی انجمن‌های دانشجویی فرانسه (FAGE)، میانگین هزینه‌های دانشجویان دانشگاه‌ها در ابتدای سال تحصیلی به ۲ هزار و ۵۲۷ یورو می‌رسد. این انجمن اعلام کرد که این مقدار، افزایش ۷.۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و این افزایش را «تاریخی» توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۹:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
خبر از روزگار خوششون هم گرفته بودید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
نگران نکرانیهای مردم ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــران باش!!!
آخرین اخبار