آمادگی ناوگان‌های حمل ونقل اردبیل برای خدمت به زائران اربعین حسینی

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری استان اردبیل از آمادگی کامل ناوگان‌های عمومی حمل ونقل استان جهت خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی و راهیان نور خبر داد.

رضا شیرین زاده گفت: هماهنگی و مقدمات لازم برای جابجایی زائران و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه‌های مسئول و به ویژه بخش حمل و نقل استان انجام شده و همانند سال‌های گذشته، زائران اربعین حسینی مشکلی برای این سفر نخواهند داشت.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه هماهنگی سفر‌های اربعین حسینی با حضور شرکت‌های حمل ونقل و تشکل‌های صنفی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام ستاد سفر اربعین کشور طرح جابجایی زوار اربعین حسینی از ۱۰ شهریور ماه آغاز و تا ۵ مهر ماه بمدت ۲۷ روز اجرایی خواهد شد گفت: زائران از شهر‌های محل سکونت خود به مرز‌های تعیین شده و بالعکس جابجا می‌شوند.

شیرین زاده با بیان اینکه در زمان اجرای طرح اربعین حسینی پیش فروش سرویس‌های شرکت‌ها و سرویس‌های دربستی به کلیه مقاصد کشور ممنوع است گفت: طبق سال‌های گذشته مسافرانی که از اردبیل به سمت تهران جابجا می‌شوند از همان ناوگانی که از مسیر اردبیل تهران مهران و یا گرمی تهران مهران تردد خواهند کرد می‌توانند استفاده کنند.

او بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تعداد زائرانی که می‌خواهند امسال از کشور ما به سمت مرز‌های عراق تردد کنند را ۵ میلیون عنوان کرد و گفت: از تمام ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به زائران اربعین بهره گیری می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل جهت هماهنگی ناوگان‌ها و خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) از استقرار اکیپ‌های راهداری استان اردبیل در مرز مهران خبرداد و گفت: رانندگانی که در طرح جابجایی زائران اربعین حسینی مشغول خدمت هستند باید خود را در ستاد مستقر راهداری معرفی کنند.

شیرین زاده برخورد مناسب و خوش رفتاری با مسافران، آشنایی به مسیر ورعایت امانتداری را در طول اجرای این سفر از رانندگان خواستار شد و گفت: در این ایام سامانه سپهتن نیز فعال شده و جهت رصد و کنترل در داخل اتوبوس‌ها نیز این سامانه بروز رسانی شده است.

او تشدید نظارت را در این ایام از وظایف مهم مدیران فنی شرکت‌ها دانست و گفت: هیچ گونه اغماض و کوتاهی در تامین تجهیزات ایمنی، سرمایشی و گرمایشی و خصوصا مسائل فنی ناوگان‌ها قابل قبول نیست و رانندگانی که ناوگان‌های آن‌ها دچار نقص فنی است باید به مدیران شرکت‌ها و یا سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل همکاری همه جانبه شرکت ها، رانندگان و تشکل‌های صنفی را در زمان اجرای این طرح خواستار شد و گفت: در جهت بازسازی ناوگان‌ها ۱۷ نوع تسهیلات در اختیار صاحبان قرار گرفته است.

شیرین زاده می‌گوید: ۸۶ ناوگان از این تسهیلات استفاده کرده اند که انتظار داریم با این تسهیلات ناوگان‌ها از سلامت فنی برخوردار باشند.

او از برخورد قاطع و قانونی با مدیران شرکت‌ها و یارانندگانی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل راهداری و تعزیرات استان خبرداد و گفت: مسافران و مردم اگر هنگام سفر باهرگونه گرانفروشی و یازیاده خواهی مواجه شدند از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسون‌های مربوطه رسیدگی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.