مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال:

باید ورزشگاه به ورزشگاه شرایط حضور بانوان را مهیا کنیم/نمی توانیم از طریق مطالباتمان در فیفا پول ویلموتس را بدهیم

اسدی گفت: فرآیند حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال باید تا پایان این فصل از رقابت‌ها تکمیل شود.

حمیرا اسدی مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با حضور بانوان در رقابت‌های فوتبالی و مکاتبات فدراسیون جهانی فوتبال در این باره گفت:در آخرین مکاتبه فدراسیون فوتبال کشورمان و فیفا عنوان شد که باید برنامه ریزی برای حضور بانوان کشورمان در استادیوم‌ها انجام شود تا در طی یک فرآیند زمانی مرحله به مرحله زمینه بیشتری برای حضور بانوان فراهم شود.

اسدی ادامه داد:در ادامه این مکاتبات فدراسیون فوتبال کشورمان جلسه ویژه‌ای را با وزیر ورزش و جوانان برگزار کرد و قرار شد تا براساس مجوز‌هایی که این وزارت خانه می‌تواند از برخی نهاد‌های مربوطه دریافت کند، شرایط حضور بانوان در استادیوم‌ها را فراهم کند. مسیر ما رو به جلو است اولین مسابقه این هفته لیگ برتر یعنی دیدار استقلال و مس کرمان در ورزشگاه آزادی در روز پنجشنبه سوم شهریور با حضور بانوان برگزار خواهد شد.

مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: فرآیند حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال باید تا پایان این فصل از رقابت‌های فوتبالی تکمیل شود. در نتیجه باید با سرعت بالایی زیرساخت‌هایی برای حضور بانوان و به ویژه خانواده‌ها در استادیوم‌ها فراهم شود. برنامه ما نیز در فدراسیون فوتبال این است که ورزشگاه به ورزشگاه کار را پیش ببریم تا تمامی استادیوم‌های کشور زیرساخت حضور بانوان را داشته باشند.

اسدی درباره دریافت مطالبات فدراسیون فوتبال از فیفا به شکل رمز ارز دیجیتال گفت: فرآیند‌های فیفا با دیگر ساختار‌های تجاری خارج از کشور متفاوت است به همین خاطر ما شرایط دریافت رمز ارز دیجیتال را هم نداریم. با این حال فیفا قول این موضوع را به ما داده است تا در قالب پروژه‌های تعریف شده از سوی خود فیفا پول‌هایی را دریافت کنیم و در زمینه پروژه‌های بزرگ مرتبط با فدراسیون فوتبال هزینه کنیم. پروژه‌هایی همچون ساخت ساختمان فدراسیون فوتبال، موزه فوتبال، مرکز پزشکی، توسعه کمپ‌های تمرینی.

اسدی افزود:همچنین زمانی که ما این پروژه‌های را تعریف کردیم باید شرکت‌های بین المللی را از خارج کشور در پروژه‌های خودمان دخیل کنیم تا آن‌ها از فیفا پول بگیرند و در این پروژه‌ها برای ما هزینه کنند و تنها به ساخت و ساز و توسعه زیرساخت  فوتبال بپردازند.

مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال کشورمان در پایان گفت:با این شرایط ما هیچ راهی برای پرداخت مطالبات افرادی همچون ویلموتس از راه مطالباتمان در فیفا نداریم. این قانون را سال گذشته بانک فیفا گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار