افزایش سهم اعتبارات مشاغل خانگی در چاراویماق

فرماندار شهرستان چاراویماق از افزایش سهم اعتبارات مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

آقای توکلی در جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به ظرفیت‌های  شهرستان چاراویماق گفت:چاراویماق چهارمین شهرستان وسیع استان آذربایجان شرقی از نظر گستردگی می‌باشد که در زیر ساخت‌های اساسی ضعیف است که بالاترین بیکاری در سطح استان را شامل می شود و با این احتساب اشتغال مشاغل خانگی با ۲۰ میلیارد ریال قابل هضم نبوده وباید مسئولین ذیربط اقدامات لازم را در جهت جذب اعتبارات در کارگروه مشاغل انجام دهند.

فرماندار چاراویماق با اشاره به دسته بندی رسته‌های شغلی در این شهرستان گفت:متاسفانه در جذب اعتبارات رسته‌های شغلی این شهرستان در نظر گرفته نشده وبدون تفویض اختیار تسهیلات و جذب اعتبارات اشتغال این شهرستان به تصویب نمی رسد.

آقای فتحی مدیر کل اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی از افزایش سهم اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان چاراویماق در سال ۱۴۰۱ از ۲۰ میلیارد ریال به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد و باز پرداخت ۵ سال خبر داد و گفت: این تسهیلات جهت توانمندسازی و ایجاد شغل‌های خانگی می‌باشد.

وی گفت: سهم اعتبار اشتغال پایدار روستایی استان آذربایجان شرقی ۲۹۳ میلیارد در سال ۱۴۰۱ می‌باشد که جذب آن به صورت شناور توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌باشد ونرخ باز پرداخت تسهیلات ۶ درصد و دارای دوره تنفس جهت باز پرداخت و زمان بازپرداخت آن ۵ الی ۷ سال می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار