مصرف کدو برای کدام بیماران خطرناک است؟

کدوی سبز گرچه فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما مصرف آن برای برخی بیماران مضر است.

دکتر یلنا مانیلو متخصص گوارش و ایمونولوژیست در روسیه می‌گوید مصرف کدو سبز برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و التهاب لوزالمعده خطرناک است.

مانیلو توضیح داده است که کدو سبز به دلیل ویتامین ها، فیبر‌ها و عناصر معدنی موجود در آن تا حدودی مفید است؛ اما برخی افراد باید از مصرف این میوه اجتناب کنند.

این پزشک روس افزود: کدو سبز حاوی درصد بالایی ویتامین C است و مصرف صد گرم از آن در روز، سی درصد از ویتامین مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند؛ اما مصرف زیاد آن باعث تحریک غشای مخاطی معده و روده می‌شود.

وی گفت: همچنین مصرف بیش از حد کدو سبز می‌تواند باعث گاستریت، زخم معده و مشکل کولیت شود و در موارد حاد التهاب لوزه المعده باید از مصرف آن خودداری کرد.

مانیلو اضافه کرد که مصرف کدو به افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی مانند آلوئولیت، نفریت، سنگ کلیه و نارسایی کلیه توصیه نمی‌شود، زیرا به شدت ادرار آور بوده و پتاسیم بالای موجود در آن تشکیل سنگ در کلیه را تشدید می‌کند.


منبع: روسیا الیوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۳:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
سلام ما که نفهمیدیم پتاسیم برا سنگ کلیه خوبه یا نه، من که سنگ کلیه دارم دکترم برام قرص پتاسیم سیترات نوشته، تو چند جا دیگه هم خوندم پتاسیم پیشگیری میکنه از سنگ کلیه، باز شما اینجا میگید پتاسیم باعث سنگ کلیه میشه عجبا
آخرین اخبار