۳۷ درصد اقتصاد استان زنجان مربوط به صنعت است

استاندار زنجان گفت: ۳۷ درصد اقتصاد استان زنجان مربوط به صنعت، ۱۵ درصد کشاورزی، ۱۰ درصد خدمات و مابقی در حوزه های دیگر است.

افشارچی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، گفت: زنجان، شانزدهمین استان صنعتی کشور است در حالیکه چه از نظر جمعیت و چه وسعت پایین‌تر از این میزان هستیم.

او با تأکید بر اینکه برای بازگرداندن واحدهای صنعتی به چرخه تولید که نیاز به کمک دارند، در استان هم قسم هستیم و با هماهنگی بین مجموع دستگاهها و قوه قضاییه چندین واحد احیا شده است، افزود: امسال در حوزه اعتبارات دولتی و صنعتی نیز استان رشد خوبی داشته است.

استاندار زنجان سبد صنعتی استان را متنوع خواند و ادامه داد: صنایع بسیار بزرگی در حوزه مواد شوینده، مواد سلولزی، برق و الکترونیک و دیگر صنایع در استان فعال هستند.

او افزود: هم اکنون در جهت سرمایه گذاری های سیستماتیک در استان گام برمی داریم، تاکنون نیز سرمایه گذاری هایی انجام شده اما خیلی جامع و کامل نبوده بلکه اقتضایی بوده است.

افشارچی گفت: اطلس سرمایه گذاری استان در دست تهیه است و مرکز سرمایه گذاری زنجان نیز تجهیز شده و نرم افزار پنجره واحد سرمایه گذاری برای تسهیل در جذب سرمایه گذاران در حال ارتقاء است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تصمیمات گذشته برای استان در حال مرور است، گفت: در خصوص ایجاد صنایع پاک، انرژی بیشتری صرف خواهد شد و به سمت صنایع کم آب بَر و کم انرژی خواه حرکت می کنیم.

افشارچی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، صنعت، ارزش افزوده زیادی برای استان ایجاد کرده است و امسال حجم بسیار زیادی از مالیات‌های ارزش افزوده به استان برگشته است که قابل مقایسه با سالهای گذشته و حتی میزان بودجه تملک دارایی استان هم نیست.

استاندار زنجان ادامه داد: امسال ۷۲۰ میلیارد تومن از محل تبصره ۱۸ به صنایع فعال در استان پرداخت می شود که ۷۵ درصد آن تاکنون پرداخت شده و مابقی نیز تا ۲ ماه آینده برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در حال پرداخت است.

او گفت: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری، انرژی بیشتری در حوزه تولید که مبنای اشتغال است، صرف می کنیم.

افشارچی با بیان اینکه زنجان، کمترین نرخ بیکاری را به نسبت در کشور دارد، افرود: نرخ مشارکت اقتصادی در این استان نیز ۶ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.