امیرعبداللهیان: بخش خصوصی ایران آماده توسعه روابط اقتصادی با بولیوی است

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت روابط ایران و آمریکای جنوبی اظهار کرد: توسعه همکاری ها با بولیوی مورد توجه و اهتمام ایران است.

معاون وزیر خارجه بولیوی و هیأت همراه که بمنظور برگزاری اولین کمیسیون مشترک اقتصادی و چهارمین نشست رایزنی های سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند، با حسین امیرعبداللهیان کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت روابط ایران و آمریکای جنوبی اظهار داشت، توسعه همکاری ها با بولیوی مورد توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران است.

حسین امیرعبداللهیان آمادگی بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط اقتصادی با بولیوی، اجرای پروژه های زیر ساختی در این کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی به بولیوی و نیز افزایش تجارت دو جانبه در حوزه های مورد علاقه از جمله کشاورزی را اعلام کرد.

" فردي مامانی ماچاكا" معاون وزير روابط خارجی بولیوی در این ديدار ضمن مفيد دانستن اين سفر در آشنايی با ظرفیتهاى بالاى جمهوری اسلامی ايران، بر لزوم همكارى و همبستگی دو كشور براى تقويت چندجانبه گرايی و تقويت صلح و امنيت بين المللی تاكيد کرد.

وی همچنین توانمندی و ظرفیت های بالای ایران در حوزه های صنعتی، علمی، فناوری و پزشکی را چشگیر توصیف و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فرصت مهمی در توسعه مناسبات دو کشور دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
برجام قرار بود فقط یه پروژه اتلاف وقت در توسعه برنامه هسته ای باشه
جنگ اوکراین برنامه اونارو عوض کرد
حتی میخواستن از کانادا سوخت وارد کنن که دیدن نمیشه
الان هم مجبورن نفت ایرانو بخرن
به امیرعبداللهیان بگین رفت اونجا برای دیدار نهایی نخنده
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۰۹:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
با کشور های به درد بخور همکاری کنیم
آخرین اخبار