مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد:

۴۲ درصد پرواز‌های فرودگاه مشهد تاخیر داشتند

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از ۲۷۸۲ پرواز خروجی که در تیر انجام شده ۱۱۷۷ پرواز با تأخیر انجام شده است.

حسن جعفری مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: در تیر امسال ۵۵۷۱ پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به جابجایی ۷۴۹ هزار و ۲۳۷ مسافر در فرودگاه بین‌المللی مشهد در تیر افزود: از آنجایی که محدودیت ظرفیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پرواز‌ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته لغو شده، جابجایی مسافر نیز۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد ادامه داد: میزان تعداد پرواز‌های داخلی انجام شده در تیر امسال نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است، اما با جابجایی ۵۷۵ هزار و ۹۱۳ مسافر داخلی رشد ۳۵ درصد جابجایی مسافران داخلی در این فرودگاه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به ثبت رسیده است.

رشد ۳۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به مشهد

جعفری در رابطه با میزان پرواز‌ها و جابجایی گردشگران خارجی بیان کرد: در مجموع ۱۱۸۹ پرواز خارجی در تیر نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

او تصریح کرد: همچنین با جابجایی ۱۷۳ هزار و ۶۱۹ گردشگر داخلی در فرودگاه مشهد رشد ۳۰۰ درصدی جابجایی گردشگران داخلی در این فرودگاه نسبت به تیر سال گذشته به ثبت رسیده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص میزان تغییرات پرواز‌ها و جابجایی تمامی مسافران در فرودگاه مشهد نسبت به خرداد امسال تاکید کرد: نشست و برخاست‌های پرواز‌های داخلی در تیر ماه نسبت به ماه قبل آن ۷ درصد، جابجایی مسافران داخلی ۳۴ درصد، نشست و برخاست پرواز‌های خارجی ۳ درصد و جابجایی گردشگری خارجی نیز ۳۵ درصد افزایش داشته است. در مجموع تمامی پرواز‌های فرودگاه مشهد در تیر امسال نسبت به خرداد ۱۴۰۱ حدود ۱۲ درصد و جابجایی تمامی مسافران نیز ۹ درصد رشد داشته است.

سهم ۳۴ درصدی پرواز‌های خارجی مسیر نجف در فرودگاه مشهد

 جعفری اظهار کرد: از ۵۹۱ پرواز خارجی خارج شده در تیر به ۱۸ مسیر خارجی که توسط ۱۲ شرکت هواپیمایی داخلی و ۱۰ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد به نجف با ۲۰۶ پرواز و جابجایی ۳۲ هزار و ۲۲۰ مسافر بوده است.

او افزود: از ۲۷۸۲ پرواز خروجی که در تیر امسال انجام شده ۱۱۷۷ پرواز (معادل ۴۲ درصد تمامی پروازها) با تأخیر۳۰ دقیقه و بیشتر انجام شده که در مجموع به ۱۱۰ هزار و ۴۷۹ دقیقه تاخیر می‌رسد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد ادامه داد: به طور متوسط هر پرواز تأخیردار با حدود ۹۴ دقیقه تأخیر انجام شده است، البته علت تأخیر عمده پرواز‌ها به دلیل تاخیر در ورود هواپیما، عملکرد شرکت هواپیمایی، نقص فنی، شرایط جوی مقصد، مشکل مسافر بوده است. همچنین ۵۸ درصد پرواز‌ها بدون تأخیر و یا با تأخیر کمتر از ۳۰ دقیقه انجام شده‌اند.

جعفری بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی چابهار، کیش، قشم، آسمان و آتا به ترتیب با ۷۶، ۶۴، ۶۳، ۶۲ و ۶۰ درصد تاخیر در پرواز‌های خود مواجه بوده‌اند. همچنین ۹۵، ۸۴، ۸۲، ۵۸ و ۵۴ درصد پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی ایرعربیا، ترکیش، جزیره، فلای بغداد و کویت نیز تاخیر داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.