بهره‌برداری از پنج تعاونی در استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از بهره‌برداری پنج تعاونی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان خبر داد .

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : اکنون در استان سه هزار و ۱۰۰ تعاونی با پوشش جمعیتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی فعال است.

وی گفت: این تعاونی‌ها در همه بخش‌های اقتصادی استان اعم از صنعتی، کشاورزی، خدمات، تامین نیاز مصرف کنندگان، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با تبریک هفته تعاون به تعاونگران استان از برگزاری ۵۰ برنامه در سطح استان و شهرستان‌ها با حضور تعاون گران و مسئولان به مناسبت هفته تعاون خبر داد.

احمدی؛ عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه و ائمه جمعه شهرستان ها، دیدار با استاندار کرمانشاه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در همه شهرستان‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی از بخشی از برنامه‌های هفته تعاون برشمرد.

وی از مهمترین برنامه‌های هفته تعاون؛ برگزاری مراسم هفدهمین جشنواره تجلیل از تعاون گران نمونه استان دانست.

احمدی از دیگر برنامه‌های مهم هفته تعاون استان کرمانشاه را انعقاد تفاهم نامه با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عشایری و کشاورزان در راستای بیمه کردن اعضای تعاونی ها، امضاء تفاهم نامه با بانک توسعه تعاون در راستای پرداخت تسهیلات در چارچوب صندوق ضمانت تعاون اعلام کرد و افزود: همچنین در این هفته با حضور مسئولان ارشد از تعاونی‌ها استان بازدید به عمل می‌آید و تعاون گران در راستای انجام کار خیر به مرکز انتقال خون برای کمک به بیماران مراجعه می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یکی از ارکان اقتصادی کشور بر مبنای قانون اساسی را اقتصاد تعاونی عنوان کرد و گفت: حتی یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن ابعاد اقتصادی است که نماد آن تعاونی عمل کردن است.

احمدی یکی از رویکر‌های اصلی دولت سیزدهم به ویژه استاندار کرمانشاه را توجه به رویکرد اقتصاد تعاونی برای کاهش نرخ بیکاری بخصوص در میان دانش آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و توضیح داد: در اقتصاد تعاونی، سرمایه‌های اندک مردم با هم جمع می‌شود که با آن می‌توانند در بخشی اقتصادی سرمایه گذاری و به اشتغال رسید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.