حزب الله: وابستگان به آمریکا و عربستان چالش سیاسی می‌آفرینند

شیخ نبیل قاووق اعلام کرد کسانی که در لبنان به سفارت آمریکا و عربستان وابسته اند می‌خواهند این کشور همیشه با چالش سیاسی مواجه باشد.

شیخ نبیل قاووق، یکی از اعضای شورای مرکزی جنبش حزب الله، در سخنرانی خود اعلام کرد که گام لازم و ضروری برای کاهش رنج مردم لبنان، شکل گیری دولت جدید قدرتمند و با صلابت است تا توانایی رسیدگی به بحران و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی را داشته باشد.

به گزارش المنار، شیخ قاووق با تاکید بر اینکه اولویت حزب الله متوقف کردن فروپاشی و کاهش رنج زندگی مردم لبنان است، گفت: اما اولویت پیروان سفارتخانه‌های آمریکایی و سعودی، ایجاد چالش‌های سیاسی است. دخالت آمریکا در حق ریاست جمهوری نقض آشکار حاکمیت لبنان است و یک نتیجه واحد دارد و باعث میشود حق آشکار نشود.

او در ادامه خاطر نشان کرد که مقاومت و عزت مردم لبنان اجازه نمی‌دهد که سفارت آمریکا یا همه سفارتخانه‌های کشور‌های دیگر، هرگونه تغییری در هویت و موقعیت لبنان ایجاد کند و روزی نخواهد آمد که لبنان وابسته به کشورهای که با رژیم صهیونیستی عادی سازی کردند، باشد.

از طرفی دیگر سید هاشم صفی الدین، در سخنانی اعلام کرد آمریکا گروه‌های تکفیری را در مقابل مقاومت قرار داد تا آن را در مسائل فرقه‌ای و طایفه‌ای محدود کند، ولی در این کار موفق نبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا به حمایت از تروریست ها و اشغال شمال شرق سوریه پایان دهد
۱۰:۴۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
آمریکا به حمایت از تروریست ها و اشغال شمال شرق سوریه پایان دهد
ایالات متحده باید به حمایت مستمر خود از گروههای تروریستی و اشغال شمال شرق سوریه پایان دهد و نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل را متوقف کند.
این ایالات متحده است که با گروه های تروریستی در سوریه همکاری کرده و صلح و امنیت در منطقه را بی ثبات می کند. ایالات متحده باید به حمایت مستمر خود از گروه های تروریستی و اشغال شمال شرق سوریه پایان دهد و نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل را متوقف کند.
حضور آمریکا در شمال شرق سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم، نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.
آخرین اخبار