فرماندار مشهد:

ظرفیت تسهیلات اشتغال خانگی در مشهد هشت برابر شد

فرماندار مشهد گفت: پارسال میزان تخصیص تسهیلات برای ایجاد کسب و کارهای خانگی در این شهرستان، ۷۰ میلیارد ریال بود که امسال این ظرفیت به ۵۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

محسن داوری افزود: اعطای این تسهیلات به ویژه در حاشیه شهر و روستاهای مشهد موجب رونق اشتغال خانوارها شده و قدرت معیشت آنها را بالا می‌برد، این موضوع موجب می شود زندگی خانوارهای روستایی در روستاها به صرفه شود و از مهاجرت آنها به مشهد و حاشیه آن جلوگیری کند.

وی همچنین بهترین حوزه تامین معیشت در مشهد را مقوله زیارت دانست و گفت: در این راستا ماندگاری زائر و زیارت گروهی در دستور کار متولیان زیارت در مشهد قرار دارد.

فرماندار مشهد خاطر نشان کرد: همچنین در نظر داریم از ظرفیت تسهیلات و اشتغالهای خانگی و تولید سوغات برای زائران استفاده کنیم.

داوری گفت: بنا داریم شیوه شاگرد- استادی را با همکاری فنی و حرفه ای در شهرستان تقویت نموده تا افراد متقاضی شغل به صورت گسترده تر در جریان حرفه‌آموزی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: در حوزه صنعت بیش از شمار متقاضیان کار در شهرستان فرصت شغلی وجود دارد اما متقاضایان کار بیشتر شغلهای اداری و دفتری می خواهند و مایل به فعالیت در حوزه صنعت نیستند.

فرماندار مشهد پیش از این گفته بود: دستگاه های اجرایی برای ایجاد ۵۷ هزار اشتغال پایدار در این شهرستان در سال ۱۴۰۱ متعهد شده و در این خصوص باید برنامه ریزی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.