تولید میلیونی نهال در البرز/ جوانه‌هایی که به ریه سبز زمین تبدیل می‌شوند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: استان البرز در حوزه نهال جزء استان های توانمندی است که سالانه بین ۵تا۷میلیون نهال تولید می کند.

 تاج الدینی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: البرز جزء استان های توانمندی  است که توسط نهالکاران هم نهال مثمر و غیرمثمر و زینتی تولید می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود:  بیش از ۳۵۰  نهالستان در سطح استان داریم که تعدادی از این نهالستان ها دارای مجوز ثبت هستند.

تاج الدینی می گوید: در نهالستان های البرز انواع نهال های هسته دار، میوه جات و دانه دار تولید می شود.

او افزود: البرز در بحث تولید نهال در سطح کشور جایگاه ویژه ای دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز  گفت: افرادی که قصد دارند در باغ خود نهال خوب بکارند که ثمر خوبی بدهد حتما به جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند تا ما نهالستان های معتبر و نهال های شناسنامه دار را به آن ها معرفی کنیم.

تاج الدینی افزود: تهيه نهال از مراكز مجاز با مشورت كارشناسان جهاد كشاورزي به‌جاي خريد و استفاده از نهال‌هاي خياباني و فاقد شناسه و برچسب شناسايي، موضوعی است كه بايد موردتوجه باغداران باشد.

او گفت:  استفاده از نهال‌های مناسب و شناسنامه‌دار به‌عنوان مهم‌ترين الزام باغداری برای افزايش بهره‌وری در توليد محصولات باغی و اقتصادی شدن باغداری ضروری است.

برچسب ها: نهال کاری ، نهال مثمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.