مخالفت آلمان و فرانسه با ممنوعیت صدور روادید به شهروندان روسیه

آلمان و فرانسه با درخواست کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به کشورهای اروپایی مخالف هستند.

آلمان و فرانسه در یک سند موضع مشترک، ممنوعیت عمومی ورود شهروندان روسیه به اتحادیه اروپا (EU) را رد کردند.

به گزارش بیزینس استاندارد، در این سند که پیش از نشست وزیران امور خارجه در پراگ در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه به سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ارسال شد، آمده است: «ما باید به راه‌های هوشمندانه برای استفاده از اهرم مهم صدور ویزا فکر کنیم. ما می‌پذیریم که باید خطرات بالقوه امنیتی را درباره شهروندان روسیه مدنظر قرار دهیم.»

در ادامه نیز آمده است: «سیاست‌های ویزای ما باید منعکس‌کننده چنین رویکردی باشد و اجازه دهد افراد اتحادیه اروپا با اتباع روسی که به دولت روسیه مرتبط نیستند ارتباط برقرار کنند.»

این سند همچنین استدلالی را برای حفظ چارچوب قانونی فعلی ارائه می‌کند که به دانشجویان، هنرمندان، دانشمندان و دیگر متخصصان کلیدی اجازه می‌دهد تا وارد اتحادیه اروپا شوند، صرف نظر از اینکه آیا آن‌ها شخصاً در روسیه با آزار و اذیت سیاسی روبرو هستند یا خیر.

همچنین سند امضا شده آلمان و فرانسه نسبت به محدودیت‌های همه جانبه در صدور ویزا هشدار می‌دهد و بر اهمیت بیگانه نکردن نسل‌های آینده روس‌ها تاکید می‌کند.

پیش از این نیز «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، با تأکید بر لزوم احداث خط لوله تأمین انرژی اروپا، ممنوعیت صدور روادید برای گردشگران روسیه را محکوم کرد و گفت: «این تحریم‌ها نباید بر مردم روسیه فشار بیاورد. این جنگ، جنگ پوتین است و با درخواست اتحادیه اروپا برای ممنوعیت ارسال روادید به گردشگران روسیه مخالفیم، تحریم علیه مردم اثرگذاری آن را کاهش می‌دهد.»

درآن زمان فنلاند و استونی از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواستند که صدور ویزای توریستی برای شهروندان روسیه را در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین متوقف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار