تعطیلی شرکت آجر جیل برای کارگران دردسر ساز شد

تعطیلی شرکت آجر جیل در شهر اهواز گلایه کارگران این شرکت را در برداشت.

کارگران جزئی از قشر زحمت کش جامعه هستند که مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند. اما برخی از مواقع مشکلات بر سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد و برای آنها دردسرساز می شود.

ماجرا از این قرار است که کارگرانی که در شرکت تولید آجر جیل شهر اهواز مشغول به کار بودند، به دلیل تعطیلی کارخانه بیکار شدند و کارخانه اعلام ورشکستگی کرده است. این موضوع مشکلات فراوانی را برای آن‌ها به وجود آورده است. علی رغم اینکه برای حمایت از صنایع تولیدی تاکید شده بود، اما هیچ اقدامی به منظور رفع این مشکل نشد.

دغدغه روز/

باسلام و احترام؛ در پی صدور حکم تعطیلی و مزایده شرکت تولیدی آجر جیل، کارگران خواستار لغو حکم دادگاه و ادامه اشتغال خود هستند.
این کارخانه با ایجاد ۱۵۰ اشتغال مستقیم و ۱۰۰ شغل غیرمستقیم در شهرستان کارون نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد و در حال تولید بوده است.

حال با حکم دادگاه به دلیل بدهی، حکم تعطیلی و مزایده آن صادر گردیده و کارگران در بیکاری به سر می‌برند. سال ۹۸ بعد از چند سال علی رغم مشکلات زیاد تصمیم به راه‌اندازی مجدد شرکت با یکی از سه شرکا کردند.

تعدادی از نیرو‌های حراست کارخانه که در سال‌های تعطیلی مشغول حراست بودند، بابت مطالبات خود احکامی از اداره کار گرفتند و تحت عنوان ورشکستگی، از دادگاه پیگیری حقوقی کردند. متاسفانه قاضی به دلیل تنها ۳۵۰ میلیون تومان بدهی، حکم ورشکستی کارخانه را صادر کرده است.

۴۰ تا ۵۰ درصد تولید و بازار فروش افت کرد و بدهی‌ها افزوده شد به طوری که حدود ۳۰ درصد بدهی شرکت مربوط به مدیر تسویه تعیین شده از دادگاه است و بیمه یک سال کارگران را نیز پرداخت نکرد.

علی رغم همه تاکیدات رییس دستگاه قضا برای حمایت از صنایع تولیدی، متاسفانه قاضی پرونده به اشتغال ۱۵۰ کارگر در کارخانه توجهی ندارد و بر حکم مزایده اصرار دارد. چرا ما کارگران شرکت آجر سازی جیل اهواز باید قربانی شویم؟

الان نزدیک به یک سال بیمه کارگران پرداخت نشده و کارگران با این حال به کار خودشان ادامه دادند ولی متاسفانه امروز از طرف وکیل شرکت حکم ورشکستی کارخانه را داده در حالی که شرکت پا برجا است و فروشش عالی است و به جزء یک مدیر با تجربه چیزی نمی‌خواهد.

تکلیف این همه کارگر و خانواده‌های آن‌ها چه می‌شود؟ با نزدیک شدن بازگشایی مدارس و هزینه‌های بالا خواهشمندم مشکلات ما کارگران را حل کنید.

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار