نیاز خراسان جنوبی به ۴۴ آمبولانس جدید

خراسان جنوبی به ۴۴ آمبولانس جدید نیاز دارد و ۲۰ آمبولانس فرسوده تعمیر اساسی شده است.

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کمبود آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در خراسان جنوبی گفت: هم اکنون خراسان جنوبی به ۴۴ آمبولانس جدید نیاز دارد و تاکنون هیچ آمبولانس نو و جدیدی وارد کشور نشده است.

او افزود: به همین دلیل کارگاه بزرگی در مرکز ۱۱۵ دانشگاه بیرجند راه اندازی شد تا اقدام به بازسازی تعمیر اساسی آمبولانس‌های فرسوده کند.

موسوی میرزایی گفت: در این کارگاه ۲۰ آمبولانس فرسوده با هزینه ۵ میلیارد تومان تعمیر اساسی و بازسازی شد و مورد استفاده مجدد قرار گرفت که قیمت تقریبی آن‌ها ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر در آینده آمبولانسی وارد کشور شود به استان اختصاص پیدا می‌کند و برای شهرستان‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.

او همچنین با اشاره به ورود چند دستگاه اتوبوس آمبولانس به کشور گفت: از این اتوبوس آمبولانس‌ها یک دستگاه به خراسان جنوبی اختصاص داده شده که ارزش آن حدود ۹ میلیارد تومان است.

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه شهرستان طبس با توجه به تردد زیاد، فاصله تا بیرجند و پهناوری می‌تواند چالش‌های جدی ایجاد کند گفت: این اتوبوس آمبولانس در طبس مستقر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.