۶۹ واحد صنفی استان همدان به علت تخلف بهداشتی پلمب شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از پلمب ۶۹ واحد صنفی به علت تخلف بهداشتی در این استان خبر داد.

لیدا رفعتی گفت: این واحد‌های صنفی شامل هشت رستوران، ۱۲ نانوایی و ۴۹ مورد سایر واحد‌های خدماتی می‌شود.

او گفت: همچنین متصدیان ۶۶۳ واحد صنفی استان همدان نیز به علت کم توجهی به اخطار‌ها و توصیه‌های ارائه شده از سوی نهاد‌های مسئول به مراجع قضایی معرفی شدند که بیشترین میزان آن مربوط به نانوایی‌ها با ۱۴۳ مورد و پس از آن کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۷۲ مورد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سه هزار و ۷۱۱ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده است که در ۲ هزار و ۵۱۷ واحد معادل ۶۸ درصد واحد‌های صنفی، شاهد اجرای موازین قانونی مرتبط با بهداشت فردی بودیم.

رفعتی با اشاره به اینکه در این زمینه بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به ورزشگاه، سالن سینما و تئاتر، فرودگاه و پایانه‌های مسافربری درون شهری با ۱۰۰ درصد است، گفت: متصدیان ۸۷ درصد واحد‌های صنفی و خدماتی استان همدان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او گفت: ۷۵ درصد از مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده نمی‌کنند و این آمار در ورزشگاه، مراکز تفریحی، استخر‌های شنا و مراکز تفریحی آبی و پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری ۱۰۰ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان را ۲۵ درصد عنوان کرد.

رفعتی گفت: همچنین ۸۷ درصد معادل سه هزار و ۷۴ واحد از مجموع مراکز بازرسی شده استان به دستگاه تهویه مناسب مجهز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.