تقدیر از یک تعاونی‌ برتر کرمانی در حضور رئیس جمهور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: یکی از تعاونی‌های استان کرمان به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شد.

مجتبی مصباح عصر امروز در آئین تقدیر از تعاونی‌های برتر استان کرمان گفت: قرار بود تعاونی‌ها ۲۵ درصد در اقتصاد کشور سهم داشته باشند، اما تاکنون بیش از پنج تا هفت درصد از این سهم را محقق نکرده اند که علت آن چند چالش و یکی از آن‌ها فرهنگی است.

به گفته او، بسیاری از مزیت‌های فرهنگی ما در حوزه معنوی است و متاسفانه بنیه معنوی جامعه از اول انقلاب مورد هجمه قرار گرفته است که بخشی از این امر مربوط به بخش تعاون است.

مصباح می‌گوید: هم افزایی چند بخش خرد و تعامل برای حل مسائل اقتصادی در تعاونی‌ها صورت می‌گیرد، اما سال هاست که تعاونی‌ها را ناموفق جلوه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه امروز بحث اشتغال راهی به جز تعاونی کردن جوانان بیکار برای ایجاد صنایع کوچک و استفاده از تسهیلاتی که می‌تواند گره گشا باشد، وجود ندارد، افزود: تعاون گره گشایی بخش اقتصاد است، اما مورد هجمه قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: در استان کرمان بیش از ۱۰ هزار تعاونی داریم که ۵ هزارو ۳۷۹ مورد از این تعداد اکنون فعال هستند.

به گفته او، سرمایه تعاونی‌های فعال استان ۱۳ هزار میلیارد ریال است و بیشترین تعاونی‌ها در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات هستند.

او با بیان اینکه روند برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر از ابتدای امسال کلید خورده است، افزود: برای این مراسم ۷۵ تعاونی ثبت نام و پس از ارزیابی‌های وزارتخانه، شش تعاونی به عنوان برتر انتخاب شدند و امروز مورد تجلیل قرار گرفتند.

مصباح عنوان کرد: یکی از تعاونی‌های استان کرمان به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده است که فردا در تهران طی مراسمی با حضور رئیس جمهور تقدیر خواهد شد.

برچسب ها: تعاونی ها ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار