ضرورت رفع مشکلات زیرساختی روستای توت

معاون فرماندار اردکان گفت: مشکلات زیرساختی این روستا به منظور جذب بیشتر گردشگران باید رفع شود.

رضا رضایی گفت: عزاداری دهه آخر ماه صفر در روستای توت براساس باور‌ها و اعتقادات مردم شکل گرفته است و آیین روستای توت به عنوان یک پتانسیل ویژه برای گردشگران مذهبی تلقی می‌شود.

او می‌گوید: اخذ مجور‌های لازم از سوی پلیس راه و اداره حمل و نقل و راهداری برای استقرار موکب‌ها در مسیر این روستا با توجه به حضور شمار زیادی از شهروندان ضروری است.

به گفته معاون فرماندار اردکان نمایندگانی از شبکه بهداشت برای بازرسی و نظارت بر عملکرد موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، آشپزخانه‌ها و کشتارگاه‌های مستقر در مسیر روستا تعیین می‌شوند.

این موضوع را معاون فرماندار اردکان در نشست هماهنگی برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر در روستای توت مطرح کرد.

رضایی گفت: روز‌های پایانی ماه صفر، مراسم تعزیه‌خوانی در روستای توت بخش تاریخی خرانق برگزار می‌شود و افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از استان یزد و مناطق همجوار در آن شرکت می‌کنند.

او می‌گوید: قدمت برپایی تعزیه در این روستا به عصر قاجار و حتی پیش از آن به دوره صفویه می‌رسد و اردکان یکی از قدیمی‌ترین مراکز اجرای تعزیه استان یزد به شمار می‌رود و به نوشته رسانه‌ها گروه‌های اجرای این هنر دینی در روز‌های آخر صفر در حسینیه روستا با بیش از ۱۵۰ سال قدمت تعزیه‌خوانی می‌کنند.

معاون فرماندار اردکان گفت: روستای توت در ۶۰ کیلومتری شرق شهر اردکان قرار دارد و گروه‌های مختلف تعزیه در آن حضور می‌یابند و تعزیه آن در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار