رونمایی از پنجره واحد مدیریت زمین در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان گفت: در آینده ای نزدیک، برنامه رونمایی از پنجره واحد مدیریت زمین در کرمان برگزار خواهد شد.

سید مهدی قویدل در حاشیه بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان از مناطق حاشیه نشین در جمع رسانه‌ها گفت: با رونمایی از پنجره واحد مدیریت زمین در کرمان، نظارت‌ها از طریق سامانه‌های برخط افزایش یافته و رصد وضعیت اراضی با دقت و کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و‌ نظارتی به صورت ویژه پیگیری می‌کند، پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از حاشیه نشینی و توانمندسازی جوامع در معرض آسیب است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به به بازدید رییس کل دادگستری استان از دو منطقه حاشیه نشین، عنوان کرد: این مناطق از نظر ساخت و ساز‌های غیرمجاز، ساخت و ساز‌های غیراصولی، تصرفات اراضی دولتی و ملی و آسیب‌های اجتماعی با مشکلات و‌ چالش‌هایی مواجه هستند که باید برای آن‌ها برنامه ریزی های صورت گیرد و اقدام شود.

او ضمن اشاره به ورود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به موضوع ساماندهی محله شهید همت (محله صنعتی) و تصویب ۸۲ مصوبه در این زمینه، عنوان کرد: نیمی از این مصوبات اجرایی شده و وضعیت این منطقه نسبت به گذشته سامان یافته است.

قویدل با  اشاره اینکه براساس تاکیدات ریاست کل دادگستری استان کرمان با هر گونه ترک فعل مدیران در حوزه ساماندهی مناطق حاشیه نشین و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی برخورد می‌شود، تاکید کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از اواخر سال۱۴۰۰ پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی قضایی و اجتماعی را در منطقه ۱۴ معصوم ایجاد کرده است و یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه در این پایگاه پیگیری می کند، تعیین تکلیف وضعیت آن از نظر تقسیمات کشوری است.

او تصریح کرد: در مرحله نخست باید تصرفات موجود در مناطق حاشیه نشین رفع و ساخت و‌ساز‌های غیرمجاز و غیراصولی نیز ساماندهی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار