اهتمام جدی مسئولان استان قزوین در اجرای قوانین حجاب و عفاف

استاندار قزوین گفت: اجرا و نظارت بر مصوبات حجاب و عفاف توسط دستگاه‌های مسئول ضروری است.

اعلایی استاندار قزوین در نشست بررسی نقش عفاف و حجاب در فرآیند پیشگیری از وقوع جرم گفت: یکی از علت‌های بی حجابی نبودن تبیین است و در استان قزوین برای زیست عفیفانه باید برنامه ریزی کنیم و تمرکز ما در مقابله با کسانی ست که با غرض به آرامش جامعه آسیب می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم بیان کرد: جریمه کم حجاب‌ها مثل جریمه ساخت و ساز‌ها بی اثر است.

شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در آیات و روایات ما بسیار بر حفظ حجاب تاکید شده است و اثر آن به جامعه اسلامی برمی گردد.

شعبانی افزود: در غرب قانون ممنوعیت حجاب داریم و مسلمان‌ها را برای داشتن حجاب جریمه می‌کنند و ما هم برعکس آن را در کشور داریم.

وی بیان کرد: در اندلس مشروبات الکلی و فساد و بی حجابی باعث شد حکومت ۸۰۰ ساله اسلامی شان از بین برود، فحشا جریان ادامه دار است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مطالبه افراد متدین حجاب است و ما در مقابل آن تکلیف داریم و این نیازمند اقدام عملی ست و نباید با مصوبه منتظر حل شدنش باشیم.

رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم گفت: در حوزه حجاب و عفاف و تولید چادر موفقیتی نداشته ایم.

فولیان معاون دادستان با اشاره به اهمیت اقدام فرهنگی در این زمینه گفت: در این زمینه دشمن هوشمندانه عمل کرده وعلاوه بر آن با انباشت قانون مواجه هستیم.

محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس هم گفت: در ۵ کشور اسلامی قوانین عفاف و حجاب محکم وجود دارد. در کشور ما نیز ۱۶ قانون برای این بحث دیده شده است و باید با مسئولیت پذیری برای ارتقا این ارزش در جامعه گام برداریم.

وی گفت: فوق تخصص، دکترین و رشته‌های دانشگاهی عفاف و حجاب نداریم. چرا باید پژوهشگاه و نمایشگاه عفاف حجاب در انگلستان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.