رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

قضات مکلف به اجرای عدالت در جامعه هستند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:در استان اصفهان تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا در ۶ ماهه دوم امسال آمار مختومه شدن پرونده‌های معوقه افزایش یابد.

حجت الاسلام اسدالله جعفری امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گلپایگان با بیان اینکه خدای متعال به عنوان آفریدگار جهان پایه و بنیان اصلی خلقت را بر مبنای عدالت استوار کرد، گفت: قضات مکلف به اجرای عدالت در جامعه هستند.

او با بیان اینکه اجرای عدالت و جهاد تبیین جامعه بشری را به قله کمالات و سعادت می‌رساند، گفت: پیامبران و صالحان و آزادی‌خواهان جهان در مسیر مبارزه با ظلم و فساد و نفاق و رانت و مفسدان بیت‌المال جان خود را از دست دادند تا پرچم عدالت در بام جامعه برافراشته باشد.

حجت الاسلام جعفری گفت: تأکید اسلام به تمام معنای کلمه مبارزه با شرک و نفاق است، زیرا ارزش عدالت بالا است و در راستای تحقق آن باید از جان و مال مایه گذاشت؛ همان گونه که فرزندان این مرز و بوم تحت هدایت ولایت فداکاری و ایثار کردند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اجرای عدالت دستور اسلام است، گفت: اجرای عدالت وظیفه همگانی است، در گام دوم انقلاب قوه قضائیه مبارزه بی‌امان با مفسدان اقتصادی و کسانی که مرتکب جرائمی مانند سرقت مسلحانه و خشن می‌شوند، خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان در خصوص پرونده‌های قابلیت صلح و سازش در رتبه برتر استانی قرار دارد؛ گفت: تصمیم گرفتیم اعضای شورای حل اختلاف را تشویق به افزایش آمار صلح و سازش کردیم.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه شهرستان گلپایگان از لحاظ نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی در ردیف حوزه‌های قابل قبول استان است؛ گفت: در حال تلاش برای جذب نیروی انسانی و قاضی در استان اصفهان هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ایجاد فضای اداری و قضایی در برنامه دادگستری استان اصفهان است؛ در این شهرستان نیز به دنبال تکمیل پروژه اداره دادگستری شهرستان هستیم و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قول مساعدت در تأمین اعتبار را گرفتیم؛ اما اکنون پروژه‌های دارای ۶۰ درصد پیشرفت در اولویت تکمیل هستند.

او با بیان اینکه در ۵ ماهه امسال  در استان اصفهان نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰ ورودی پرونده‌های قضایی ۹ درصد افزایش داشته است، گفت: در استان اصفهان تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا در ۶ ماهه دوم امسال آمار مختومه‌شدن پرونده‌های معوقه افزایش یابد.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اولویت ریاست قوه قضاییه اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحول سند بنیادین قوه قضاییه و کاهش ورودی پرونده‌های کیفری و کاهش نرخ رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های معوقه اعلام شده است.

در این مراسم از خدمات ۱۱ ساله نجفعلی علیان رئیس سابق دادگستری گلپایگان قدردانی و قاسم شریفیان دادستان سابق گلپایگان به عنوان رئیس دادگستری معرفی شد؛ همچنین سلمان جوادی در سمت دادستان گلپایگان منصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما رغبتی
۱۰:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
ریاست محترم دادگستری اصفهان باسلام وارادت وتبریک به مناسبت جایگزینی دادستان اصفهان و شهرضا امیدوارم نسبت به شناسایی و برخورد با افرادی که با اخذ رشوه و رانت در مراحل تحقیق در دادیاری بازپرسی شعبات دادگاه و در مواردی تجدید نظر دادگستری اصفهان اثر گذار بوده ومانع از اجرای عداات می گردند موفق باشید. اینجانب از سال ۹۹ تا امروز به خاطر گزارش خلاف یک مدیر دولتی وارتباط فامیلی با مدیرعامل ... و روابط ناسالم و رانت تا امروز بالای ۴۲ پرونده برایم در دادگستری ایجاد شده که...
آخرین اخبار