تعیین ضرب الاجل دو هفته‌ای برای رسیدگی به سهمیه تسهیلات روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دو هفته فرصت دارند تا باقی‌مانده سهمیه تسهیلات روستایی و عشایری را جذب کنند.

محمدکاظم منزوی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید از هفته آینده عملکرد خود را درخصوص جذب اعتبارات و میزان پیشرفت اجرایی شدن مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان را ارائه کنند.

وی به روند کُند برخی پرونده‌های مرتبط با تسهیلات روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: در صورت پیگیری نکردن متقاضیان برای جذب این تسهیلات، افراد واجد شرایط جدید به بانک‌های عامل معرفی شود.

نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری دغدغه مسئولان است

علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: بالا بودن نرخ بیکاری به‌عنوان مهم‌ترین مشکل استان و دغدغه اصلی مسئولان به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: جذب کامل تسهیلات مشاغل خانگی، روستایی و عشایری فرصتی عالی برای اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی است.


بیشتر بخوانید


شهریارپور با اشاره به پیگیری نشدن و واجد شرایط نبودن برخی طرح‌های اشتغال‌زایی در این حوزه اظهار داشت: این طرح‌ها حذف و پرونده‌های جدید برای ایجاد فرصت‌های اشتغال در مشاغل کوچک تعریف و جایگزین آن شود.

تخصیص بیش از شش هزار میلیارد ریال اعتبار به چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سهم این استان از تسهیلات مشاغل خانگی یک‌هزار و ۴۷ میلیارد ریال تعیین شد.

وی تاکید کرد: برای جذب این تسهیلات در دو هفته اخیر ۶۸۸ طرح به ارزش ۳۶۳ میلیارد ریال به چهار بانک عامل رفاه کارگران، توسعه تعاون، کشاورزی و پُست‌بانک معرفی شده است.

مولوی اضافه کرد: امسال همچنین شش هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال از محل تسهیلات روستایی و عشایری به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: از محل بازگشت اقساط تسهیلات روستایی و عشایری یک‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال منابع جدید تسهیلاتی برای بهره‌مندی جامعه روستاییان و عشایر به استان اختصاص داده شده است.

مولوی گفت: برای جذب تسهیلات منابع روستایی و عشایری تاکنون پنج هزار و ۶۷۴ طرح به ارزش شش هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شد.

وی اظهار داشت: تسهیلات روستایی و عشایری در حوزه‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی، صنایع و معادن کوچک، فعالیت‌های خدمات و فناوری اطلاعات، گردشگری، فرش و صنایع‌دستی و سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

مولوی افزود: تعهد ۳۹ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری برای ثبت در سامانه رصد اشتغال امسال ۱۹ هزار و ۳۶۵ فرصت شغلی است که از این تعداد ۹۵ درصد به بخش خصوصی و پنج درصد به بخش دولتی اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: تاکنون ۳۸ درصد این تعهد برابر شش هزار و ۷۹۹ فرصت شغلی از سوی ۳۰ دستگاه اجرایی در استان محقق شده است که کافی نیست و روند آن باید سرعت گیرد.

مولوی افزود: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون در تحقق تعهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ثبت شده در سامانه رصد رتبه ۱۲ کشور را دارد.

وی اضافه کرد: در این حوزه ۹ دستگاه اجرایی شامل آموزش و پرورش، شرکت مخابرات، تامین اجتماعی، شهرداری، نیرو‌های مسلح، بنیاد ملی نخبگان، تعاون روستایی، بانک‌های عامل و دفاتر امور شهری و روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکنون به تعهد خود عمل نکرده‌اند.

سهمیه تسهیلات دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد

تهمتن عبداللهی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه تخصیصی این استان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ۱۱ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال با تعهد اشتغال هفت هزار و ۸۷۴ نفر بوده است.

وی ادامه داد: ۱۱ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری از طریق ۱۳ بانک عامل تاکنون ۱۰۳ درصد این سهمیه را جذب کرده‌اند و تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ هم سهمیه بیشتری جذب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار