دستگیری ۱۰۹ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۹ متخلف زیست محیطی در استان دستگیر شده اند.

مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰۹ شکارچی غیرمجاز و متخلف زیست محیطی توسط یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر شده و  ۶۹ مورد تیمار و رهاسازی گونه های جانوری نیز انجام شده است.

او افزود: در این مدت لاشه ۲۳ رأس قوچ وحشی، ۶ رأس کل وحشی، ۳ رأس بز وحشی، ۲ رأس آهو، ۲ رأس بره آهو، ۹ سر خرگوش، یک بزمچه بیابانی و ۹۳ قطعه کبک و تیهو از شکارچیان غیرمجاز و متخلفین زیست محیطی استان کشف و ضبط شده است.

دستگیری ۳۹ متخلف حین و قبل از شروع شکار

مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه دستگیری ۳۹ نفر از شکارچیان غیرمجاز در حین شروع به شکار و قبل از انجام شکار غیرمجاز حیات وحش بوده است، گفت: از شکارچیان غیرمجاز و متخلفین زیست محیطی مذکور ۲۹ قبضه انواع مختلف سلاح‌های شکاری ساچمه زنی، گلوله زنی، خفیف و ۱۶ قبضه انواع مختلف سلاح‌های غیرمجاز جنگی کشف شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: در این مدت ۶۹ مورد تیمار و رهاسازی انواع گونه‌های جانوری نیز به وسیله یگان حفاظت محیط زیست استان انجام شده است.

مستقیم اظهار کرد: هم اکنون مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان از ضریب امنیتی بسیار بالا و مطلوبی برخوردارند.

نمونه‌ای زیبا از مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست

مستقیم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی با اشاره به مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست و کمک به حیات وحش، گفت: به عنوان مثال در یک نمونه یکی از معلمین شناخته شده و محیط زیستی شهرستان نهبندان با احیای یک چشمه و آبشخور برای حیات وحش در نزدیکی روستایشان تصاویر زیبایی از تنوع زیستی در آن منطقه را خلق کرده است.

او افزود: اگر همه افراد جامعه در حوزه محیط زیست اینگونه تلاش و یا حساسیت داشته باشند بی شک نه تنها محیط اطرافمان از آب، هوا و خاک سالم‌تری برخوردار خواهد بود بلکه همه مخلوقات الهی با امنیت در این کره خاکی زندگی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.