۱۲ نشریه دانشجویی دانشگاه تهران مجوز حرفه‌ای گرفتند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت:۱۹۶ نشریه در دانشگاه تهران چاپ شده است و ۱۲ نشریه دانشجویی دانشگاه تهران مجوز حرفه‌ای کسب کرده اند.

هادی بهرامی احسان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: پس از کرونا برای بازگشایی دانشگاه‌ها کار سختی را شروع کردیم؛ چرا که شرایط دانشگاه تهران برای آمادگی حضوری کلاس‌ها به برگردان وضعیت عادی با مشکل رو به رو بود.

او افزود: دانشگاه تهران به عنوان پیشرو دانشگاه‌های کشور بازگشایی حضوری را انجام داد و هم اکنون آموزش‌های مجازی مکمل آموزش‌های حضوری هستند.

بهرامی احسان تصریح کرد: امروزه شرایط تنوع حضور جریان‌های فر هنگی که به عنوان چند بعدی و چند لایه و از جهات مختلف در اختیار مخاطبان و استادان و دانشجویان است بسیار پیچیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: اگر راهبرد‌های فرهنگی مبتنی بر اقتضائات روز نباشند مشکلات فرهنگی به وجود می‌آید، فرهنگ و ایجاد آموزه‌های جدید ، تغییر نگرش و باور‌ها ، استقرار فضائل اخلاقی و ارتقای تعاملات اجتماعی در بستر آموزش هستند و از این جهت به هیچ وجه کار فرهنگی کار مناسبتی و نقطه‌ای نیست.

او بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی متناظر فعالیت‌های آموزشی است. در تابستان رویداد بزرگی با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تحت عنوان آینده روشن برگزار شد و اردوی دو هفته‌ای بود که دانشجویان دانشگاه تهران در آن شرکت کردند و دروس عمومی را انتخاب کردند و آن را گذرانند و درگیر فعالیت باشکوه شدند این فعالیت همراه کردن دانشجو در موقعیت حل مسئله، درگیر شدن با مسائل رشته خود، توجه به نیاز‌های اساسی کشور و خلأ‌های موجود در رشته تخصصی دانشجو همراه با استادان متخصص در هر رشته بود.

بهرامی احسان اضافه کرد: این بسته آموزشی همان بسته فرهنگی بود که در آن هم افزایی و شکل گیری کارگاه حل مسئله و ارتباط حضوری دانشجویان با استادان شد.

او افزود: نتیجه این برنامه آینده روشن تشکیل کارگروه‌هایی است که دانشجویان نگران آینده رشته‌های خود هستند. اگر قرار است فرزندان این زیست بوم را با آمادگی کامل از جهت فرهنگی، دانشی، تخصصی، اخلاقی و اجتماعی رشد دهیم چاره‌ای جز درگیری دانشجویان در موقعیت‌های مختلف و بهره گیری از ظرفیت جامعه دانشگاهی نداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: بی شک به ظرفیت استادی خود نیاز داریم و آن‌ها در کار فرهنگی دانشگاه عناصر اصلی ایجاد رویداد هستند به دانشجویان با تجربه و فارغ التحصیلان نیاز داریم تا بتوانند تجربیات خود را به نودانشجویان انتقال دهند.

بهرامی احسان تاکید کرد: دانشگاه تهران در ۶ مهر که آیین نورود‌های خود را برگزار خواهد کرد از همان ابتدا دانشجویان در تیم‌های استقرار یافته با نظارت استادان حضور خواهند یافت.

او افزود: ۱۷۳ انجمن علمی با عضویت ۱۰۱۸ دانشجو ساماندهی و مدیریت شد و تمام آن‌ها با حضور اعضای هیئت علمی برگزار شده است.

بهرامی احسان گفت: ۱۹۶ نشریه در دانشگاه تهران چاپ شده و ۱۲ نشریه دانشجویی دانشگاه تهران مجوز حرفه‌ای گرفتند.

بودجه فرهنگی دانشگاه تهران به صورت کامل تأمین نشده است

او در ادامه در جمع خبرنگاران افزود: شرایط تحقق ۳ درصد بودجه فرهنگی دانشگاه تهران به دلایل مختلف هنوز تأمین نشده است، البته معاونت‌های مختلف دانشگاه تهران کمک‌های مالی زیادی کرده اند و این موضوع نیازمند عنایت ویژه در سطح ملی است.

بهرامی احسان تاکید کرد: همه دانشگاه‌ها و وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه باید بسیج شوند تا موانع پیش روی برداشته شود.

او گفت: دولت جدید و مصوبات جدید در حمایت از ایثارگران اتفاقات خوبی را رقم زده و اخیرا چند ابلاغیه در خصوص ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگر توجیهاتی شده است و با وجود خدمات کوچکی که کشور و نظام به ایثارگران می‌دهد هرگز قادر به پوشش کار بزرگ آن‌ها نیست، اما اتفاقات خوشایندی طی ۶ ماه گذشته افتاده است.

چرا ورود دانشجویان دانشگاه تهران از در اصلی انجام نمی شود؟

بهرامی احسان افزود: آئین ورودی نودانشحویان از در اصلی دانشگاه تهران برگزار می شود.

او بیان کرد: اینکه چرا ورود و خروج دانشجویان از درب اصلی دانشگاه تهران نیست مسئولیت کلید آن در اختیار بنده نیست و دانشگاه تهران در این زمینه تأمین گیری می کند و خود ما اشتیاق زیادی برای بازگشایی درب اصلی دانشگاه تهران داریم.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار