اختراع داروی درمان ناباروری مردان در مشهد

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تهیه و اختراع داروی درمان ناباروری مردان شدند.

دکتر محمد احمدیان دانش آموخته تهیه و ثبت اختراع داروی درمان ناباروری مردان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشکده طب سنتی ایرانی مشهد با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در فرایند درمانی ناباروری اهمیت دارد، 'tj: در حوزه طب جاری روش‌های مختلف درمانی ناباروری مردان ارائه شده است که اکثر این روش‌ها ضریب اطمینان پایینی دارند، اما این داروی جدید میزان تاثیر گذاری بیشتری به نسبت داروی متداول" پنتوکسی فیلین" دارد.

این مخترع ادامه داد: روش‌های کمک باروری مردان در درمان‌های رایج با ضریب موفقیت پایین و عوارض و هزینه بالایی همراه است از همین رو پژوهشی بر روی درمان ناباروری ایبیو پاتیک (ناباروری بدون علت مشخص) مردان در حوزه طب مکمل انجام شد.

دکتر احمدیان با بیان اینکه بررسی‌های بسیاری در این خصوص انجام شد، بیان کرد: مطالعه نخست، به بررسی گیاهان دارویی در درمان ناباروری مردان و فاز دوم به بررسی طب سوزنی بر ناباروری مردان پرداخت که منجر به تدوین مقاله مروری شد که در نشریات بین المللی نمایه شد.

وی با اشاره به اینکه در واقع براساس این مطالعه گیاهان دارویی و طب سوزنی موثر بر درمان ناباروری مردان شناسایی شد، تصریح کرد: گیاه "خرنوب" با قدمت بالای استفاده در حوزه طب سنتی ایرانی مطرح شد که به عنوان پایه ترکیب گیاهی مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر احمدیان گفت: گیاه "خرنوب" در حوزه طب نوین به عنوان انتی اکسیدان مطرح است و تاثیرات مکمل غذایی خوبی دارد و بعد از مطالعات طب نوین محصول سه گیاه در ازمایشگاه تبدیل به یک کپسول شد که این کپسول توانست مراحل مختلف تایید را در حوزه دانشگاه طی کند و به مرحله‌ای برسد که مجوز استفاده در قالب طرح مداخله پایان نامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این مطالعه کپسول خرنوب ثبت اختراع شده و امیدواریم با چاپ شدن مقاله مرتبط با این مطالعه، بتوانیم این اختراع را به تولید انبوه برای درمان ناباروری برسانیم، افزود: این روش درمانی با هزینه پایین در درمان ناباروری مردان موثر است.

وی با بیان اینکه پدیده ناباروری معضل بزرگی در امر جوانی جمعیت کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: همه ما موظف هستیم که در مسیر تسهیل روند درمان ناباروری در کشور فعالیت کنیم و این مطالعه نیز به عنوان بسته الحاقی و پروتکل درمانی ناباروری می‌تواند کمک بسیاری کند.

دکتر احمدیان تاکید کرد: در کلینیک‌های درمان ناباروری سطح دوم متخصصین طب سنتی نیز حضور دارند و در صورت نیاز استفاده از گیاهان دارویی و اعمال یداوی می‌تواند کمک موثری به زوجین نابارور کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار