راه اندازی رشته ورزشی MMA در کرمانشاه

مسئول انجمن MMA در استان کرمانشاه، از راه اندازی این رشته ورزشی در کرمانشاه خبر داد.

پیمان یدی  بااشاره به صدور مجوز فعالیت رسمی MMA در کشور از سال گذشته، اظهار کرد: علیرغم اینکه این رشته از سال‌ها پیش بصورت غیرمجاز در کشور فعالیت داشت، اما مجوز رسمی فعالیت آن سال گذشته داده شد.

وی ادامه داد: اخیرا این رشته در کرمانشاه هم راه اندازی شده، اما با برخی مشکلات و موانع برای توسعه آن روبرو هستیم.

مسئول انجمن MMA در استان کرمانشاه کمبود مربی و داور، سالن و قفس را از جمله مشکلات پیش رو برای توسعه این رشته در استان دانست و افزود: البته قول‌هایی را از مسئولین برای برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری و نیز احداث قفس آن گرفته ایم.

وی یادآورشد: علاقمندان به MMA می‌توانند برای ورود به این رشته ورزشی به هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان واقع در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه مراجعه کنند.

یدی در ادامه MMA را ترکیبی از رشته‌های بوکس، تکواندو، موی تای، ووشو ساندا، جودو، کیک بوکسینگ، کشتی و گراپلینگ دانست و افزود: یک ورزشکار MMA باید ترکیب تمرینات این رشته‌های ورزشی را با هم انجام دهد تا بتواند در آن حرفه‌ای شود.

وی در ادامه متذکرشد: مجوزی که برای این رشته در ایران صادر شده، تنها MMA آماتور و در رده سنی بزرگسالان بخش مردان است و بیشتر روی بُعد قهرمانی آن تاکید دارد.

مسئول انجمن MMA استان کرمانشاه با تاکید براینکه امروزه جایگاه این رشته در دنیا بسیار بالاست، افزود: رشته‌ای پرطرفدار همچون فوتبال تاکنون در ۱۸۰ کشور دنیا راه اندازی شده، اما MMA در ۱۹۶ کشور فعالیت دارد و به عنوان یک صنعت پولساز به آن نگاه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور این رشته هم در تهران یاد کرد و گفت: این مسابقات قرار است طی چهار هفته در ۹ وزن برگزار شود که تاکنون دو هفته آن برای اوزان سبک برگزار شده است.

یدی با بیان اینکه کرمانشاه هم با ورزشکارانی که پیش از این در این رشته فعالیت می‌کردند در این رقابت‌ها حضور دارد، گفت: تا این مرحله آرین رُز مریم در وزن ۶۱ کیلوگرم و فرید احمدی در وزن ۶۶ کیلوگرم از کرمانشاه به دور بعدی مسابقات راه پیدا کرده اند و در سنگین وزن‌ها امیدواری زیادی برای کسب مدال داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار