افزایش ۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: چهار تن و ۵۷۵ کیلوگرم موادمخدر امسال در استان همدان کشف شده است.

سردار سلمان امیری گفت: این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته سه تن و ۳۹۶ کیلوگرم است.

او با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری ۳۵ درصد افزایش داشته است افزود: میزان کشفیات تریاک نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تغییری نداشته است، اما هروئین ۲۲ درصد و حشیش ۹۸ درصد کاهش و شیشه ۱۰۰ درصد و سایر موادمخدر ۵۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: چهار هزار و ۲۲ معتاد و نگهدارنده موادمخدر به همراه یک هزار و ۸۲۶ نفر قاچاقچی، تولید کننده و خرده فروش در این مدت دستگیر شدند که دستگیری معتادان ۱۰ درصد، دستگیری قاچاقچی یک درصد و در مجموع هفت درصد دستگیر شدگان افزایش داشته است.

امیری ادامه داد: ۲۴ باند سازمان یافته تهیه و توزیع مواد مخدر در این استان منهدم شدند همچنین پنج هزار و ۸۹۰ فقره عملیات برای مقابله با قاچاقچیان و دستگیری معتادان انجام شده است.

او گفت: با وجود فعالیت‌های صورت گرفته مردم همچنان از اقدام‌های صورت گرفته رضایت ندارند و بیشترین مطالبه مردمی در حوزه مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: بین زباله گرد، متکدی و معتاد متجاهر تفاوتی دیده نمی‌شود بنابراین باید با همکاری ناجا، شهرداری، علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهاد‌ها کارگروه تشکیل و نسبت به نشان دار کردن زباله گرد‌ها اقدام شود.

امیری اضافه کرد: سامان دادن به وضعیت زباله گرد‌ها موجب تمایز بین آن‌ها با معتادان متجاهر شده و شناسنامه دار شدن آن‌ها در شناسایی این افراد، دستگیری معتادان متجاهر و کاهش سرقت‌های خرد تاثیر دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.